۰۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۹
کد خبر: ۵۵۹۲۱۸
با شعار «بخوانيم، بفهميم، بگوييم»؛

مسابقه بزرگ كتابخواني ويژه كودكان در روزهاي عيد برگزار مي‌‌شود

مؤسسه خانه کتاب با هدف کمک به افزایش سرانه مطالعه دانش آموزان، مسابقه کتابخوانی ویژه نوروز را برگزار می‌کند.
خانه کتاب

به گزارش خبرگزاری رسا، به نقل از روابط عمومي موسسه خانه كتاب، مسابقه كتابخواني با شعار «بخوانيم، بفهميم، بگوييم» با هدف ترغيب دانش‌آموزان به مطالعه و تقويت فرهنگ كتابخواني، در ايام نوروز برگزار مي‌شود.

دانش‌آموزان مقطع ابتدايي براي شركت در اين مسابقه مي‌توانند با سليقه خود يك جلد كتاب را انتخاب و مطالعه كنند و سپس خلاصه آن كتاب را به صورت يك ويدئو به ادمين كانال دبيرخانه به نشاني @Festival1397 ارسال كنند.

دانش‌آموز بايد مطالب كتاب را ـ كه ممكن است داستان يا هر موضوع ديگري باشد ـ بفهمد و بتواند آن را به‌طور خلاصه تعريف كند؛ بنابراين هدف اين نيست كه دانش‌آموز مطالب كتاب را حفظ كند.

خانواده‌ها و دانش‌آموزان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به كانال تلگرام "بخوانيم، بفهميم، بگوييم" به آدرس @KetabKetab1397 مراجعه کنند.

گفتني است، فايل‌هاي توليدي دانش آموزان بايد حداكثر دو دقيقه و حداكثر ۱۲۰ ثانيه باشد؛ هر دانش آموز  مي‌تواند فقط يك عنوان كتاب را انتخاب، مطالعه، خلاصه و ارائه و در قالب يك فايل ارسال كند.

كيفيت صدابرداري، تصويربرداري و صداگذاري فايل‌ها در انتخاب برگزيده‌ها تاثيري ندارد اما بايد به نحوي باشد كه چهره كامل دانش آموز در طول فيلم واضح، بدون پرش و بدون قطعي قابل رويت باشد و صداي دانش آموز و كلماتي كه بيان مي‌كند كاملا واضح باشد.

همچنين، پوشش دانش‌آموزان بايد مطابق لباس مدرسه يا لباس رسمي باشد.

دانش‌آموزان مي‌توانند به اختيار و سليقه خود يك جلد (فقط يك جلد)كتاب را انتخاب كنند؛ كتاب بايد حتما غير درسي باشد و كمك آموزشي هم نباشد.

همچنين، متن گفتارِ ويدئو بايد فقط به خلاصه همان يك جلد كتاب مربوط و مرتبط باشد و در آن از خاطره گويي، مثال‌هاي خارج از كتاب و موارد ديگر استفاده نشود.

آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه مسابقه كتابخواني «بخوانيم، بفهميم، بگوييم»  ساعت ۲۴ روز ۳۱ فروردين ماه سال ۱۳۹۷ خواهد بود.

جوايز برگزيدگان در سي و يكمين دوره نمايشگاه بين‌المللي كتاب تهران ۱۳۹۷ اهدا مي‌شود./۸۱۶/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات