۰۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۵۵۹۴۹۸
قدیری ابیانه:

حمایت از کالای ایرانی راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی است

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه مردم عنصر اصلی در حمایت از کالای ایرانی به شمار می‌روند، گفت: حمایت از کالای ایرانی در اصل تولید ثروت برای مردم است.
قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری ابیانه مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اهمیت شعار سال ۹۷ که  مقام معظم رهبری به‌ عنوان «حمایت از تولید کالای ایرانی» نام گذاری کردند، گفت: پیش بینی درآمد نفت برای سال 97 بیش از سالهای گذشته و به میزان 99931 میلیارد تومان یعنی سهم هر ایرانی ماهیانه 99 هزار تومان خواهد بود.

وی افزود: این در حالی است که کل درآمدهای دولت از محل نفت، گاز، معادن، مالیات، گمرک و غیره که بودجه عمومی از آن تامین می‌شود 434هزار میلیارد تومان پیش بینی شده یعنی سهم هر ایرانی 456 هزار تومان که 99 هزار تومان آن قرار است از نفت تامین شود؛ بنابراین این بودجه کفاف نیاز کشور و مردم را نمی‌کند و با توجه به این درآمدها که از سال‌های قبل نیز بیشتر پیش بینی شده به طور قطع خواسته‌های مردم برآورده نخواهد کرد.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه همه مباحث کشور حول محور توزیع ثروت است در حالی که باید به سمت تولید ثروت حرکت کند، ابراز کرد: مطالب بیان شده در حالی است که تا ابتدای سال 96 دولت 700هزار میلیاردتومان بدهکار بوده یعنی به ازای هر خانواده چهارنفری دولت 35 میلیون تومان بدهکاری داشته که این رقم در سال 96 افزایش پیدا کرده و در سال 97 نیز این رقم افزایش پیدا خواهد کرد از این رو ادامه این روند موجب آن می‌شود که وضعیت اقتصادی کشور مدام بدتر از گذشته شود اما این به معنای رسیدن به بن بست نیست بنابراین راهکار برون رفت از این مشکلات آن است که ما باید به دنبال تولید ثروت باشیم.

کارشناس علوم استراتژیک با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی راهکاری برای برون رفت از مشکلات اقتصادی است از این رو تولید ملی باید مورد توجه همگان قرار گیرد، اظهار داشت: شعار سال 97 مزین شده به «حمایت از کالای ایرانی» که همان حمایت از تولید ایرانی است که این مهم در چند بخش محقق می‌شود.

وی افزود: یکی از آن بخش‌ها مربوط به وظایف قوای سه گانه می‌شود تا زمینه را برای تولید تسهیل و تجهیزات و تضمینات را برای تولید کننده مهیا کنند البته لازم به ذکر است که گاهی خیلی از ادارات دولتی خود از موانع تولید به شمار می‎روند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا ادامه داد: بخش دیگر برعهده بخش خصوصی است تا سرمایه‌ها را به سمت سرمایه گذاری در کارخانه‌ها و امر تولید سوق دهند. متاسفانه در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌ها صرف تولید نمی‌شود، اما برفرض که دولت نیز به بهترین نحو ممکن به وظایف خودش در جهت حمایت از تولید عمل کند و بخش خصوصی هم سرمایه‌های خود را در تولید داخلی متمرکز کند تا کارخانه‌های بیشتری در راستای اشتغال زایی و تولید تاسیس شود اما اگر همین تولیدات مشتری نداشته باشد تمام این سرمایه گذاری‌ها از بین خواهد رفت از این رو مردم باید متوجه باشند که در هنگام خرید کالای خارجی تنها کیفیت و قیمت آن را ملاک انتخابشان قرار ندهند بلکه باید به این نکته توجه کنند که با خرید اقلام خارجی در اصل به اقتصاد، اشتغال و ارزش ارزی کشور صدمه وارد کرده‌اند.

قدیری ابیانه کیفی سازی کالا را مصداق بارز حمایت از کالای ایرانی دانست و گفت: تولید کنندگان اعم از کشاورزان، کارخانه داران، کارگران و دیگران باید تلاش کنند تولیدات خودشان را با کیفیت خوب و با قیمتی مناسب به مردم عرضه کنند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با تاکید بر اینکه مردم عنصر اصلی در حمایت از کالای ایرانی هستند، عنوان کرد: کلید اصلی موفقیت در حمایت از کالای داخلی مردم هستند چرا که مردم باید کالای داخلی را به کالای خارجی ترجیح دهند بنابراین اگر جنس ایرانی از مرغوبیت کافی برخوردار و قیمت آن نیز ارزان باشد به طور قطع مردم کالای ایرانی را به اقلام خارجی ترجیح خواهند داد.

کارشناس علوم استراتژیک بیان داشت: اگر هدف ما اشتغال زایی باشد ابتدا باید برای مردم خودمان شغل ایجاد کنیم، ارزش پول کشور خودمان را بالا ببریم و اقتصاد کشور خودمان را رونق دهیم و این امر با ترجیح دادن کالای ایرانی به کالای خارجی امکان پذیر است. دوره‌ای اگر می‌خواستند جنسی را بنجل معرفی کنند می‌گفتند این جنس ژاپنی است اما همین مردم ژاپن جنس بنجل و گران قیمت خودشان را به کالای خارجی ترجیح دادند تا از این طریق از تولید داخلی حمایت کنند و امروز جنس بنجل ژاپنی به جایی رسیده که در دنیا از نظر کیفیت حرف اول را می‌زند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با تاکید بر اینکه مردم در هنگام خرید کالای داخلی باید به استاندار و با کیفیت بودن کالا دقت کنند، گفت: این دقت و توجه سبب رقابت تولید کنندگان داخلی می‌شود لذا تعصب داشتن در خرید کالای ایرانی بیانگر حمایت از تولید ملی است که این امر بسیاری از مشکلات مربوط به اشتغال، ازدواج و مسائل امنیتی کشور را حل خواهد کرد.

وی ادامه داد: اشتغال زایی مانع برخی خلاف‌ها و هنجارشکنی‌ها در کشور می‌شود بنابراین همه از ایجاد اشتغال در کشور نفع خواهند برد. 

قدیری ابیانه در پایان با طرح یک مثال خاطرنشان کرد: اگر بر فرض مثال؛ امروز اعلام شود که کشورهای عراق، کویت، عربستان و امارات متحده تصمیم برآن دارند که تنها از کالای ایرانی استفاده کنند، این اقدام یک اتفاق بزرگ در عرصه اقتصادی و اشتغال به شمار رفته و مایه خوشحالی مردم می‌شود درحالی که مجموع جمعیت این چهار کشور به اندازه جمعیت کشور ایران است؛ بنابراین اگر کل ملت ایران جنس ایرانی بخرند گویا همین چهار کشور اقدام به خرید جنس ایرانی کرده‌اند؛ از این رو بازار 80 میلیونی ایران بسیار جایگاه با اهمیتی دارد که می‌تواند در اختیار تولید کنندگان و شاغلان ایرانی باشد./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات