۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۸
کد خبر: ۵۵۹۷۱۹
حجت الاسلام موسوی لارگانی در گفت‌وگو با رسا:

حمایت از کالای ایرانی تهدیدات اقتصادی را از بین می برد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر توجه مسؤولان به امر تولید گفت: رکود و بسیاری از تهدیدات خارجی در امر اقتصاد را می‌توان با نگاه به محصولات داخلی و اقتصاد مقاومتی از بین برد.
حجت الاسلام موسوی‌ لارگانی

حجت الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت شعار سال جدید «حمایت از کالای ایرانی» گفت: با توجه به اینکه شعار سال‌های اخیر از سوی دولت محقق نشده است، رهبر انقلاب بر موضع خود که حمایت از «تولید»، «اشتغال درون‌زا» و «اقتصاد مقاومتی» است؛ تاکید دوباره کردند.

وی افزود: اگر در سال جاری سه قوه و ملت ایران به شعار مهم «حمایت از کالای ایرانی» توجه کافی داشته باشند؛ قطعا شعارهای سال‌های گذشته نیز محقق خواهند شد.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر توجه مسؤولان به امر تولید، بیان داشت: اگر به تولید داخلی تکیه کنیم، در کشور شاهد ایجاد رونق اقتصادی و همچنین افزایش فرصت‌های اشتغال خواهیم بود.

حجت الاسلام موسوی لارگانی تصریح کرد: رکود و بسیاری از تهدیدات خارجی در امر اقتصاد را نیز می‌توان با نگاه به محصولات داخلی و اقتصاد مقاومتی از بین برد.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان با قاچاق سازمان یافته کالا مقابله کرد، بیان داشت: رهبر معظم انقلاب درباره واردات بی رویه کالا‌ها و همچنین موضوع قاچاق تمامی راهکارها را تبیین کرده‌اند. اگر می‌خواهیم با موضوع قاچاق و واردات غیرمعقول مبارزه کنیم، باید به فرمایشات راهبردی رهبر انقلاب مراجعه کنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره تاکید دارند که باید از کالاهایی که مشابه داخلی دارند، اجتناب بورزیم، درباره کالای قاچاق نیز تاکید داشته‌اند که محصولات قاچاق باید درجا معدوم شوند.

حجت الاسلام موسوی لارگانی با انتقاد از عملکرد دولت، اظهار داشت: متاسفانه دولت کنونی با وجود تاکیدات رهبر انقلاب توجهی چندانی به موضوع واردات بی رویه کالا و همچنین قاچاق نداشته است.

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: متاسفانه در دوسال اخیر واردات کالا نسبت به صادارت محصولات ایرانی افزایش چشمگیری داشته است. بخش عمده‌ای از صادرات نیز در سال‌های اخیر معطوف به نفت و میعانات گازی بوده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: تنها راه حمایت از تولیدات داخلی، ممانعت از ورود کالاهای مشابه خارجی است. حتی با وجود اعمال تعرفه‌های بالا نیز نمی‌توان جلوی ورود کالاهای خارجی را گرفت، زیرا کشورهای خارجی برای به دست آوردن یک بازار، به صورت بلندمدت نیز هزینه می‌کنند./856/ت
۳۰۲/ق

ارسال نظرات