۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۵۹۸۸۹
سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی خبر داد؛

حضور بیش از ۱۹۰ هزار نفر در روز طبیعت در بقاع متبرکه خراسان جنوبی

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی گفت: در روز طبیعت سال جاری تعداد ۱۹۰ هزار و ۱۴۰ زائر در بقاع متبرکه خراسان ‌جنوبی حضور پیدا کردند که از این تعداد نیز ۳۳ هزار و ۸۲۵ نفر در جوار بقاع متبرکه اسکان یافتند.
نوروز در بقاع متبرکه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام پرویز بخشی‌پور، سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی ظهر امروز در بازدید از روند طرح آرامش بهاری در امامزاده بی بی زینب خاتون(س) شهرستان سربیشه، اظهار داشت: طرح آرامش بهاری خراسان جنوبی در 60 بقعه متبرکه اجرا شد.

وی گفت: این طرح با هدف تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورهای دینی، مذهبی و ارتقا سطح فکری و فرهنگی زائران و تبلیغ و ترویج سنت‌های اصیل اسلامی صورت گرفته است.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان‌ جنوبی افزود: در طرح آرامش بهاری استان بیش از 174 مبلغ بومی و غیربومی فعالیت داشتد و به مباحث فرهنگی و شبهات دینی و فرهنگی می پرداختند.

حجت الاسلام بخشی‌پور تصریح کرد: این طرح شامل برپایی خیمه ‌های مختص کودکان و نوجوانان، غرفه ‌های پرسش و پاسخ، مشاور خانواده و همه واقف باشیم بوده است که در ایام نوروز پذیرای مردم و مسافران بود.

وی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری 15 فروردین ماه به پایان می رسد، ادامه داد: در روز طبیعت سال جاری تعداد 190 هزار و 140 زائر در بقاع متبرکه خراسان ‌جنوبی حضور پیدا کردند که از این تعداد نیز 33 هزار و 825 نفر در جوار بقاع متبرکه اسکان یافتند.

سرپرست اوقاف و امور خیریه خراسان ‌جنوبی خاطرنشان کرد: با توجه به تقارن وفات حضرت زینب(س) با روز طبیعت سازمان اوقاف استان برنامه های متنوعی برای بزرگداشت مقام و منزلت بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب کبری (س) تدارک دیده بود.

حجت الاسلام بخشی پور اظهار کرد: سازمان تلاش می کند تا هر روز سطح خدمت رسانی فرهنگی، اجتماعی، معنوی و رفاهی را در بقاع متبرکه ارتقا بدهد.

وی با بیان اینکه از ابتدای آغاز طرح آرامش بهاری در استان تعداد 764 هزار و 432 نفر زائر در بقاع متبرکه حضور یافتند، افزود: 639 سوئیت و زائرسرا جهت اسکان زائران و مسافران در بقاع متبرکه خراسان‌جنوبی آماده خدمت‌رسانی به زائران است./880/پ203/ب1

ارسال نظرات