۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۵۵۹۹۰۶
سازمان ملل:

آمریکا مانع تحقیق سازمان ملل درباره خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شد

یک مقام سازمان ملل بر این باور است که ایالات متحده با درخواست شورای امنیت برای تحقیق درباره خشونت نیروهای رژیم صهیونیستی در مرز غزه مخالفت کرده است.
تظاهرات اعتراضی فلسطینیان

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که در یورش نیروهای امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی به مرز غزه بیش از 18 فلسطینی به شهادت رسیدند، یک مقام ارشد سازمان ملل از مخالفت آمریکا با درخواست شورای امنیت برای تحقیق درباره خشونت نیروهای رژیم صهیونیستی خبر داده است.

گوستاوو میزا کوادرا نماینده دائم پرو در سازمان ملل و رییس شورای امنیت در ماه آوریل در سخنانی تاکید کرد: شورای امنیت با درخواست مربوط به انجام تحقیقات مستقل و شفاف درباره خشونت نیروهای اسرائیلی در مرز غزه موافقت کرد ولی این شورا نتوانست خشونت اعمال شده از سوی اسرائیل علیه معترضان فلسطینی را محکوم کند و بیانیه شورای امنیت به خاطر مخالفت آمریکا تصویب نشد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره واکنش بی تاثیر شورای امنیت سازمان ملل در قبال اتفاقات جدی و خشونت آمیز در مرز غزه، گفت: ما واقعا نمی توانیم بگوییم که گام و اقدام بعدی چه خواهد بود ولی به دقت اتفاقات میدانی در منطقه را زیر نظر داریم.

شورای امنیت روز جمعه خواستار برگزاری نشست فوق العاده برای مذاکره درباره اوضاع غزه شده بود. این نشست به درخواست کویت و پشت درهای بسته برگزار شده است.

حداقل 18 فلسطینی در جریان یک تظاهرات آرام و مسالمت آمیز در نوار غزه به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده و صدها نفر دیگر زخمی شدند.

این مقام سازمان ملل در ادامه اظهار داشت: شورای امنیت قصد دارد از میانمار و بنگلادش دیدن کند تا اوضاع آوارگان روهینگیا را از نزدیک مورد بررسی و ارزیابی قرار دهد و سعی خواهد کرد تا به استان راخین نیز وارد شود. ارتش میانمار مانع از ورود ناظران بین المللی و خبرنگاران به این استان شده است.

از اواخر اوت گذشته تاکنون که عملیات سرکوب گرایانه ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین آغاز شده است، بیش از 750 هزار روهینگیایی مجبور به ترک خانه و کاشانه خود و فرار به سوی مرزهای بنگلادش شده اند.

پزشکان بدون مرز اعلام کرده است که از اواخر اوت تا 24 سپتامبر بیش از 9 هزار مسلمان روهینگیا کشته شده اند./۸۴۷/ب۱۰۲/ر

منبع: تسنیم

ارسال نظرات