۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۵۶۰۰۵۴
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

حوزه علمیه جای سیاسی کاری نیست

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که حوزه جای سیاسی کاری نیست، گفت: حوزه باید پختگی لازم را داشته باشد تا بتواند آن نقش مهم و محوری خود را در جامعه ایفا کند.
دیدار مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام صادق با امام جمعه بهشهر دیدار مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام صادق با امام جمعه بهشهر دیدار مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام صادق با امام جمعه بهشهر دیدار مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام صادق با امام جمعه بهشهر دیدار مدیر و اساتید مدرسه علمیه امام صادق با امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در دیدار مدیر و اساتید این مدرسه علمیه، علم آموزی را در علم فریضه مهمی برشمرد و گفت: اوج ارزش تحصیل علم در این است که دانشجو و طلبه بودن در اسلام یک ارزش و فریضه بالایی است.

حجت الاسلام جباری به بیان اهمیت علم در نگاه امام علی(ع) اشاره کرد و افزود: نخسین امام شیعیان فرمودند؛ کسی که به دنبال کسب علم‌ می رود در حقیقت قدم به سوی وادی عزتش در دنیا نهاده است.

امام جمعه بهشهر با اشاره به این که عزت دنیوی و رستگاری اخروی دو سرمایه مهم هستند که در سایه سار تحصیل علم به دست می آید، خاطرنشان کرد: انسان در سایه علم آموزی به سعادت و رستگاری حقیقی دست پیدا خواهد کرد.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر به جایگاه عالمان دینی در نگاه پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: نبی مکرم اسلام در این خصوص فرمودند علما قدر خودشان را بدانند، عالِمان همانند ستارگان هستند، همانطوری که ستارگان در تاریکی شب پرتو افکنی می کنند عالِمان نیز در دل ظلمت های جهالت و نادانی با هدایتشان دنیا را نورانی می کنند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که علم‌ مصباح عقل است، خاطرنشان کرد: عقلی که می خواهد هدایت کند نیاز به چراغ دارد و چراغِ عقل، علم است و در حقیقت کسانی که به دنبال علم‌ می روند، عقل آنها چاق است اما کسانی که در جهل و جهالت هستند عقل آنها لاغر است و نمی توانند کاری انجام دهند.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با بیان این که عقل در پرتو علم کارآمد خواهد بود، بیان داشت: علم آدمی را به حق هدایت می کند و ریشه همه خوبی ها در علم است.

حجت الاسلام جباری با اشاره به این که اگر جامعه عالِم و فرهنگی باشد شرارت و بی بند و باری در آن وجود نخواهد داشت و یا بسیار ناچیز خواهد بود، گفت: اگر اخلاق، فرهنگ و علم در یک جامعه رونق داشته باشد به طور حتم معضلات اجتماعی و فرهنگی در چنین جامعه ای راه پیدا نخواهد کرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علم معدن گنج است و این معدن فناپذیر نیست، تصریح کرد: علم بهترین راهنما است و انسان در سایه علم و اخلاق هیچ گاه منحرف نخواهد شد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که مبلغان و مروجان دینی باید همواره در جهت تقویت آموخته های علمی خود حرکت کنند، تصریح کرد: اگر یک طلبه و روحانی نتواند متناسب با نیازهای روز جامعه آموخته های علمی خود را تقویت کند نمی تواند حضور مستمری در جامعه باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که عالمان دین هیچ گاه از فراگیری علم دین خسته نشده اند، خاطرنشان کرد: هنوز هم علما و بزرگانی هستند که مطالعه و فراگیری علم را ترک نکرده اند.

امام جمعه بهشهر با تأکید براین که طلاب باید خوب درس بخوانند و مطالعه کنند و وظیفه اساتید حوزه در همراهی با طلاب بسیار سنگین است، گفت: امروز نیاز جامعه ما به یک عنصر ارزشمندی است که عالِم باشد و جامعه امروز طلبه بی سواد را نخواهد پذیرفت.

وی با تأکید بر این که یک طلبه باید برای رشد و تعالی خود یک الگو مناسب داشته باشد چون بدون الگو راه به جایی نخواهد برد، گفت: طلاب و روحانیان باید در خطابه، منبر و تفسیر الگو داشته باشیم و بدانیم که در تبلیغ دینی بازنشستگی نداریم.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر با تأکید براین که پذیرش طلبه باید از خانواده های متدین، اهل تقوا و قرآن باشد، افزود: کسی که وارد حوزه علمیه می شود باید عاشق جایگاه طلبگی باشد و رفتار طلبه ها را زینت خود بداند.

حجت الاسلام جباری همچنین با تأکید براین که یک طلبه باید به روز باشد، خوب درس بخواند، کارآمد باشد تا بتوانند پاسخگوی شبهات مردم باشد، تصریح کرد: طلاب حوزه باید با بهره گیری از ظرفیت های تبلیغی موجود پاسخگوی نیاز روز جامعه باشند.

امام جمعه بهشهر با بیان این که طلاب و روحانیان همواره منشأ خدمات و آثار ارزشمندی برای جامعه بوده اند، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه و روحانیت همواره دغدغه دین و اخلاق جامعه را داشته اند و این مسأله امروز نیز وجود دارد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که حوزه جای سیاسی کاری نیست، تصریح کرد: حوزه باید پختگی لازم را داشته باشد تا بتواند آن نقش مهم و محوری خود را در جامعه ایفا کنند./۱۳۱۷/پ203/ب1

ارسال نظرات