۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۵۶۰۲۳۰
آیت الله حسینی بوشهری:

نسخه های بیگانه دردی از مشکلات کشور دوا نمی کند

امام جمعه قم با بیان این که عده ای در دولت و در بین مردم ظرفیت های کشور را باور ندارند، گفت: باید توانمندی های خود را باور کنیم و به جوانان میدان دهیم نه این که منتظر نسخه بیگانه باشیم.
 آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری عضو هیأت رییسه خبرگان رهبری امروز در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، صداقت مسؤولان و همدلی مردم را سبب عزت جامعه دانست و گفت: ویژگی دیگر جامعه عزتمند جهادگر بودن است، دشمن نمی تواند به چنین جامعه ای نگاه چپ کند.

وی افزود: بعد از جهادهای مهمی مانند 8 سال دفاع مقدس امروز شاهد عزت عالی کشور هستیم و دشمن نمی تواند غلطی کند چرا که انسان های مبارزه، جهادگر و فداکار در صحنه حضور دارند.

آیت الله حسینی بوشهری در خطبه دوم با تسلیت شهادت امام کاظم(ع) اظهار داشت: ایشان در سن 55 سالگی توسط هارون مسموم شد و به شهادت رسید، همه ائمه(ع) در دوران خود تأثیرگذار و نقش آفرین بودند و تحولات چشم گیری از تربیت شاگرد تا ایجاد فضای سالم دینی ایجاد ایجاد کردند اما دشمنان تحمل نمی کردند.

وی ادامه داد: اهل بیت(ع) محبوب دلها بودند و دشمنان از این هراس داشتند؛ امام کاظم(ع) در توصیه ای می فرماید نکند که دست به گناهانی بزنید که در جامعه سابقه نداشته چرا که بلاهای جدید نازل خواهد شد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با گرامیداشت سالگرد شهادت آیت الله سیدمحمد باقر صدر، شهید آوینی و شهیدصیاد شیرازی ابراز داشت: آثار و تالیفات آیت الله صدر مورد افتخار جهان اسلام است، ایشان به اطرافیان خود می گفت که امروز امام پرچم اسلام را در دست دارد و باید از ایشان تبعیت کرد.

وی با تأکید بر توجه دولت و ملت به شعارسال عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در راستای شعارهای اقتصادی سال های گذشته سال 97 را به سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند؛ اگر مردم، تولیدکنندگان و مسؤولان دست به دست هم دهند می توان کارخانه های تعطیل شده و جوانان بیکار شده را مجددا به کار و فعالیت بازگرداند.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: کالاهای ایرانی باید دارای کیفیت باشند و قیمت ها مناسب عرضه شود، حمایت از کالای ایرانی بعد سیاسی، اجتماعی و  فرهنگی دارد و راه حل اشتغال و مشکلات اقتصادی است؛ مسؤولان تنها نباید به بازگو کردن سخنان و نصب بنر و برگزاری جلسه اکتفا کنند.

وی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی و بررسی کارنامه 40 ساله انقلاب اضافه کرد: ایشان درباره اصول بنیادین انقلاب سخن گفتند و فرمودند که ملت خوش درخشیده و پای شعارهای انقلاب محکم ایستاده است، ما بعد از 40 سال فراز و فرودهای سختی را پشت سر گذاشته ایم اما باید موانع را شناسایی کنیم تا به اهداف برسیم.

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که عده ای چه در دولت و در بین مردم ظرفیت های کشور را باور ندارند که مشکلی جدی است، گفت: باید توانمندی های خود را باور کنیم و به جوانان میدان دهیم نه این که منتظر نسخه بیگانه باشیم، متأسفانه برخی نیز دچار جناح گرایی می شوند و کار دیگران را بی ارزش می دانند که باید کنار گذاشته شود.

وی مبارزه جدی با فساد را نیازمند عزم مردم و مسؤولان دانست و افزود: سبک زندگی مردم باید بر اساس دستورات دینی باشد؛ رهبری فرمود که مشکل غیرقابل حل نداریم، البته دشمن ایجاد مشکل نمی کند اما توان مبارزه با ملت انقلابی، با انگیزه و با اراده ایران را نخواهد داشت.

امام جمعه قم شرایط امروز منطقه را نگران کننده توصیف کرد و اظهار داشت: صهیونیست ها تعداد زیادی از فلسطینی ها را به خاک و خون کشیدند، آنچه که برای ملت و رهبران فلسطینی جای نگرانی دارد سخنان برخی کشورهای عربی است که اعلام می کنند که رژیم صهیونیستی حق دارد در سرزیمن های اشغالی حضور داشته باشد.

وی ادامه داد: خروجی لابی ها و مذاکرات در آمریکا این می شود که ایران دشمن مشترک رژیم صهیونیستی و عربستان است، آیا این سخنان برای کشوری که مدعی اسلامیت، عربیت و دفاع از مردم فلسطین بود ننگ نیست؟ امیدواریم که مددها و عنایت های الهی خداوند را مانند مسائل دیگر در این موضوع شاهد باشیم.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری در پایان از دست اندرکاران خدمت رسانی به مردم در ایام نوروز تقدیر و تشکر کرد./1323/

ارسال نظرات