۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۶۰۲۴۰
امام جمعه تبریز:

سازش و صلح با صهیونیزم خیانت در حق ملت فلسطین است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم تنها راه‌حل مشکل فلسطین را مقاومت و مجاهدت در راه آزادی اراضی اشغالی دانست و گفت: هرگونه سازش و صلح با صهیونیزم خیانت در حق ملت فلسطین است.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرا رسیدن ۲۰ فروردین روز ملی انرژی هسته‌ای در کشور اظهار داشت: دستیابی به این فناوری صلح‌آمیز به همت جوانان مؤمن و انقلابی و همچنین تکیه بر دانش بومی بوده است.

وی تولید برق، داروسازی، پزشکی و امور بهداشتی، دامپزشکی و دامپروری، دسترسی به منابع آب، صنایع غذایی و کشاورزی، صنعت و شناسایی مین‌های ضدنفر را از جمله کاربردهای صلح آمیر انرژی هسته‌ای دانست و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران توانسته با تکیه بر دانشمندان جوان خود به دستاوردهای بزرگی در این عرصه برسد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که شهدای هسته‌ای سند مظلومیت ملت ایران هستند، خاطرنشان کرد: این دانشمندان با ویژگی‌های مشترک و اهداف مشخص مسیر صلح ‌آمیز کردن هسته‌ای در کشور را تحقق بخشیدند؛ عشق به وطن، تعهد و مسؤولیت‌پذیری، تسلط بر علم، تحقیق و عمل از جمله ویژگی‌های مشترک شهدای هسته‌ای بوده است‌.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات سخیف اخیر ولیعهد رژیم سعودی اظهار داشت: ولیعهد جاهل و شیطان‌صفت عربستان در اظهارات اخیرش بزرگترین خیانت را علیه مسلمانان فلسطین انجام داده و نشان داده که این رژیم سال‌های سال است که با رژیم صهیونیستی رابطه دارد.

وی با بیان این‌که رژیم صهیونیستی از هیچ جنایتی علیه مسلمانان ابایی نداشته و با عنوان بزرگترین جنایتکار تاریخ بشریت شناخته می شود، افزود: در طول ۷۰ سال گذشته رژیم آل‌سعود رابطه پنهانی با صهیونیست‌ها داشته است، که این روزها اظهارات ولیعهد عربستان رسوایی جدیدی برای این رژیم به بار آورده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به جنایت جدید رژیم صهیونیستی در غزه یادآور شد: نظامیان صهیونیست هفته گذشته راهپیمایی فلسطینی‌ها را به گلوله بسته و ۱۷ نفر را به شهادت رسانده و هزاران نفر را مجروح کردند، برای اولین بار بود که نیروی‌های صهیونیستی برای انجام جنایت افزون بر تسلیحات نظامی از پهباد استفاده کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی با انتقاد از سکوت‌ مرگ‌بار مجامع بین‌المللی و مدعیان بشردوستی در برابر جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، گفت: این جنایت وحشیانه نشان از ترس رژیم صهیونیستی، حامیان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای آن از پیروزی جبهه مقاومت است.

وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب حمایت از ملت مظلوم فلسطین را به عنوان یک فریضه الهی و وظیفه دانسته‌اند، افزود: تنها راه‌حل مشکل فلسطین مقاومت و مجاهدت در راه آزادی اراضی اشغالی است و هر اقدام دیگری مانند مذاکره و سازش خیانت به آرمان‌های فلسطین و خون‌های ریخته شده خواهد بود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز قطع رابطه ایران و آمریکا در ۲۰ فروردین سال ۵۹ اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی از سوی دانشجویان پیرو خط امام منجر به شکست ابهت آمریکا  در دیدگاه بین المللی بود، البته امام راحل در پیامی مبنی بر قطع رابطه ایران و آمریکا به رییس جمهور آن دوران آمریکا فرمودند که اگر کارتر یک کار بزرگی در عمر خود انجام داده همین قطع رابطه بود./935/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات