۱۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
کد خبر: ۵۶۰۲۶۳
رییس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه:

هر رفتاری که سبب سلطه دشمن بر جامعه اسلامی شود جایز نیست

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: امروزه باید حوزویان از سیره علما درس و پند بگیرند و حوزه و شهر مقدس قم در این زمینه مانند انقلاب، پیشگام باشد.
حجت الاسلام یوسفی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین احمدعلی یوسفی رییس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تأکید بر برنامه ریزی جدی برای تحقق شعار سال از سوی دولت و ملت گفت: رهبر معظم انقلاب امسال همچون سال های گذشته، شعار سال را اقتصادی و با عنوان حمایت از کالای ایرانی اعلام کردند.

وی افزود: باید درک روشنی از این شعار داشته باشیم تا وظایف ملت و دولت برای تحقق شعار سال مشخص شود، حمایت از کالای ایرانی در یک بیان ساده مساوی با تولید کالای با کیفیت به علاوه مصرف کالای داخلی است، هر دو عنصر باید با هم باشد.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی با بیان این که اگر تولید کننده ایرانی کیفیت کالای خود را ارتقا ندهد، حمایت از کالای ایرانی تحقق پیدا نمی کند، اظهار داشت: همچنین اگر کالای با کیفیت داشته باشیم اما مردم از تولید داخل استفاده نکنند باز هم این شعار محقق نمی شود، در این زمینه همچنین باید فرهنگ سازی لازم انجام شود.

وی با اشاره به چرایی انتخاب شعار حمایت از کالای ایرانی از سوی رهبر انقلاب برای سال 97 ادامه داد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران و اسلام از مردم انقلابی در صحنه های گوناگون سیلی های محکمی خورده و روز به روز مواضع دشمن در کشورهای اسلامی تضعیف و مواضع جمهوری اسلامی ایران تقویت شده است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان این که شکستن اراده ملت در حوزه اقتصاد و معیشت در دستور کار دشمن قرار دارد و دشمن به دنبال تجاوز به مرزهای اقتصادی کشورمان است، ابراز داشت: در این راستا دشمن تحریم ها را علیه کشورمان تشدید کرده، به گونه ای که این تحریم ها براساس بیان رهبر انقلاب به جنگ اقتصادی تبدیل شده است.

وی عنوان کرد: متأسفانه شاهد واردات بی رویه کالاهای خارجی به کشورمان هستیم، همچنین مناطق آزاد که باید به مراکز صادرات به کشورهای خارجی تبدیل می شدند، اکنون مراکز واردات کالاهای خارجی به ایران هستند و مسیر واردات کالاهای قاچاق به کشورمان تسهیل شده است.

رییس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: واردات بی رویه به کشورمان موجب تعطیل شدن کارگاه ها و کارخانه ها و بیکار شدن کارگران می شود و روز به روز تعداد افراد بیکار در ایران افزایش پیدا می کند.

وی اضافه کرد: واردات فراوان است و بنگاه های تولیدی تعطیل می شوند یعنی کالاهایی در بازار هست اما مردم قدرت خرید ندارند، دشمن از این فضا سو استفاده می کند و به جریان بی عدالتی در جامعه به صورت غیرواقعی دامن می زند تا نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد نشان دهد، عزت اسلامی در چنین شرایطی در معرض خطر قرار می گیرد و برای جلوگیری از ضعف اقتدار و عزت اسلامی باید راه حل اقتصادی ارائه شود.

حجت الاسلام والمسلمین یوسفی گفت: به همین دلیل رهبر معظم انقلاب شعار سال 1397 را حمایت از کالای ایرانی تعیین کردند و به مسؤولان فرمودند که مصرف کالاهای خارجی حرام است. دولت می تواند با یک بخشنامه رسمی به تمام نهادهای حکومتی اعلام کند که مصرف کالاهای غیرایرانی حرام است و بخشی بزرگی از مشکلات اقتصادی این گونه حل می شود.

وی افزود: مخاطبان مقام معظم رهبری در شعار سال دولت و ملت هستند و باید آنها به تکالیف و وظایف خود در این زمینه عمل کنند.

استاد حوزه علمیه قم اظهار داشت: هیچ رفتاری نباید در جامعه نهادینه شود که منشا سلطه دشمن بر جامعه اسلامی شود، چنین مساله ای از دیدگاه اسلام جایز نیست. راه مقابله با چنین قضایایی مصرف کالاهای داخلی و حرام دانستن مصرف کالاهای خارجی است.

وی ادامه داد: ایران ام القرای جوامع اسلامی و الهام بخش برای جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی است و نباید عزت اسلامی با رفتارهای ناپسند اقتصادی در این کشور در معرض خطر قرار گیرد. پرهیز از مصرف کالاهای خارجی موجب عزت اسلامی و اقتدار نظام می شود.

رییس مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه ابراز داشت: علما و بزرگان در بیش از 20 مورد به ویژه در دوره قاجار به حمایت از کالاهای داخلی پرداختند و حتی دولت ها را وادار به این کار کردند. امروزه باید حوزویان از سیره علما درس و پند بگیرند و حوزه و شهر مقدس قم در این زمینه مانند انقلاب، پیشگام باشد.

وی عنوان کرد: در حوزه علمیه قم بعد از بیان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی در سال 1393 مرکزی به عنوان مرکز راهبردی اقتصاد مقاومتی حوزه علمیه تشکیل شد، در سال 1396 این مرکز مدل اجرایی با عنوان بازگرداندن اعتماد ایرانی به کالای ایرانی تدوین کرد./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات