۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷
کد خبر: ۵۶۰۳۴۴
مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین:

زنان نقش مهمی در حمایت از تولیدات داخلی دارند

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) نقش زنان در حمایت از تولیدات داخلی را بسیار برجسته دانست و گفت: زنان جامعه به عنوان خریداران اصلی محصولات می‌توانند با خرید و حمایت از کالای ایرانی اعضای خانواده را نیز به خرید تولیدات داخلی تشویق و ترغیب کنند.
حمایت از کالای ایرانی

ربابه سادات جذبی مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به شعار سال ۹۷ که حضرت آقا در پیام نوروزی خود این سال را به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» نامگذاری کردند، گفت: دولت و مسؤولان بیشترین نقش را در حمایت از کالای ایرانی دارند.

وی افزود: دولت با حمایت واقعی از تولید کنندگان داخلی نقش بسزایی در رشد تولید محصولات ملی خواهد داشت و این حمایت با اختصاص دادن تسهیلات و حمایت از تولید کنندگان داخلی برای تولید کالای با کیفیت و کاهش نرخ محصولات داخلی میسر می‌شود.

جذبی یکی از دلایل بالا بودن قیمت کالای ایرانی را عدم حمایت دولت از تولیدکنندگان دانست و ابراز کرد: وقتی از تولیدات داخلی حمایت نشود و تولیدات با قیمت بالا در بازار ارائه شود به طور قطع مردم به خرید کالاهای خارجی با قیمت نازل‌تر روی می‌آورند چرا که خرید کالای داخلی آن هم با قیمت بالا نیاز به فرهنگ سازی بلند مدت چند ساله دارد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) با تاکید بر اینکه کیفی سازی کالای داخلی راهی برای جذب مشتری است، اظهار داشت: تولید کنندگان باید با برند سازی رفتار مصرف کننده را جهت دهند و منظور از برند همان کیفی سازی کالا با نازل‌ترین قیمت است.

وی با اشاره به بیان حضرت آقا که فرمودند: برخی معترض هستند و می‌گویند نامگذاری هر سال هیچ تاثیری ندارد، عنوان کرد: به طور قطع هدفی بس بزرگ در نامگذاری سالها از سوی رهبر معظم انقلاب وجود دارد. نامگذاری شعار سال در واقع محرکی برای پیشبرد جامعه است.

جذبی با تاکید بر اینکه حمایت از تولیدات داخلی مربوط به یک کشور و محدود به یک زمان مشخص نیست، گفت: از دیرباز در همه کشورها خرید و استفاده از تولید داخلی ارزش بوده ‌است به عنوان مثال شیخ مرتضی زاهد که در سالهای اواخر عمر خود کم بینا شده بودند وقتی در گرمای روز نسیم خنکی به ایشان می‌خورد شکر می‌گفتند و می‌پرسیدند این نسیم از کجاست، جواب می‌دهند پنک‌ه‌ای خارجی‌ است در همان هنگام شیخ استغفار کرده و خود را سر زنش می‌کند چرا از کالای بیگانه تعریف کرده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت خدیجه ام المومنین(س) در پایان نقش زنان در حمایت از تولیدات داخلی را بسیار برجسته دانست و خاطرنشان کرد: زنان جامعه به عنوان خریداران اصلی محصولات می‌توانند با خرید و حمایت از کالای ایرانی اعضای خانواده را نیز به خرید تولیدات داخلی تشویق و ترغیب کنند از این رو بانوان بیشترین حمایت را از تولید کنندگان خواهند داشت./813/پ203/ب1

ارسال نظرات