۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۶۰۴۱۵
استاد حوزه علمیه:

حمایت از کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود

حجت الاسلام اسدی گفت: موضوع حمایت از کالای ایرانی باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و در این زمینه هنرمندان نقش بی‌بدیلی دارند.
حمایت از کالای ایرانی پوستر/ حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت الاسلام علی اسدی، استاد حوزه علمیه و دانشگاه، امروز در جمع فعالان هنری با تبریک سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، با اشاره به شعار «حمایت از کالای ایرانی» که از سوی رهبری برای سال جدید انتخاب شده است، اظهار کرد: برای تحقق این شعار هنرمندان نقش مهم و اساسی دارند.

وی با بیان اینکه این موضوع باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و در این زمینه هنرمندان نقش بی‌بدیلی دارند، اضافه کرد: فرهنگ نقش جهت دهندگی دارد و می‌تواند جامعه را پویا و بانشاط و شاداب کند و یا به‌عکس جامعه‌ای سست و تنبل به وجود بیاورد.

حجت الاسلام اسدی ادامه داد: درزمینهٔ تحقق شعار حمایت کالای ایرانی، فرهنگ می‌تواند ما را به سمت غیرت نسبت به تولیدات داخلی سوق داده و یا از سوی دیگر ما را به سمت بی‌انگیزگی نسبت به خرید کالای ایرانی هدایت کند.

وی با اشاره به نقش هنرمندان در این زمینه، گفت: هنر و فرهنگ با هم گره و رابطه ناگسستنی دارند و هیچ زبانی فرهنگ‌سازتر از هنر نیست؛ به‌گونه‌ای که یک فیلم این قدرت را دارد که جریان فرهنگی ایجاد کند.

حجت الاسلام اسدی اضافه کرد: قدرت هنر می‌تواند در فرهنگ‌سازی نقش مهمی داشته باشد و هنرمند متعهد هم باید نسبت به مسائل اطراف خود تعصب داشته باشد.

وی تصریح کرد: هنرمند متعهد خود را نسبت به جامعه اطراف و مردم و اتفاقات پیرامونی مسئول می‌داند و نمی‌تواند نسبت به معیشت و اشتغال و آینده و مابقی مسائل اهمیتی قائل نباشد.

حجت الاسلام اسدی با بیان اینکه هنرمندان می‌توانند در حوزه فرهنگ‌سازی و تبدیل حمایت از کالای ایرانی به فرهنگ عمومی نقش‌آفرین باشند، اظهار کرد: وجه دیگر این است که هنرمندان خود صاحب کالای فرهنگی هستند که این خود جزء تولید داخلی است.

وی با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ و هنر باید نسبت به تولیدات داخلی غیرت نشان دهیم، ادامه داد: باید بر روی حمایت از کالای فرهنگی داخلی غیرت داشته باشیم؛ زیرا این یک گام مهم در مسیر تحقق شعار سال است.

حجت الاسلام اسدی افزود: غیرت نسبت به حمایت از کالای فرهنگی داخلی سبب می‌شود بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع شده و از سوی دیگر مسائل اقتصاد هنر ما هم رفع می‌شود؛ به‌گونه‌ای که دیگر هنرمند ما نیازی به بودجه دولتی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: وجه سوم درزمینهٔ تحقق شعار سال وظیفه دستگاه‌های فرهنگی است که در خرید کالاهای مورد نیاز خود از تولیدات داخلی استفاده کنند./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات