۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۵۶۰۴۴۳
به همت حوزه علمیه و حوزه هنری خراسان شمالی؛

کارگاه تخصصی «بررسی فقه هنر» در بجنورد برگزار می‌شود

همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی و به همت حوزه علمیه و حوزه هنری خراسان شمالی، کارگاه تخصصی «بررسی فقه هنر» در بجنورد برگزار می‌شود.
فقه هنر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، وحید نمازی، رییس حوزه هنری خراسان شمالی، امروز در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: مهم‌ترین ویژگی انقلاب اسلامی مردمی بودن آن بود؛ ازاین‌رو هنر انقلاب نیز مردمی است.

وی افزود: هنر انقلاب هنری است که نسبت به همه مسائل پیش‌آمده عکس‌العمل نشان می‌دهد و نمی‌تواند بی‌تفاوت باشد؛ به‌گونه‌ای که سینما و هنرمند انقلابی بلافاصله از وقایع جهت گرفته و آن مسائل را در هنر خود پیاده می‌کند.

نمازی با گرامیداشت بیستم فروردین، سالگرد شهادت شهید سیدمرتضی آوینی، سید شهیدان اهل قلم که به عنوان روز هنر انقلاب نام‌گذاری شده است، گفت: شهید آوینی نماد هنر انقلاب بوده و هفته هنر انقلاب اسلامی هم فرصتی برای تجلیل از تفکر و مکتب هنر انقلاب و پاسداشت مقام شهید آوینی و هنرمندان انقلابی است.

وی با بیان اینکه امسال چهارمین سالی است که مراسم هفته هنر انقلاب در استان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: ستاد بزرگداشت این هفته به ریاست استاندار و دبیری حوزه هنری در اسفندماه سال قبل تشکیل و جلسات متعددی ذیل این ستاد برگزار شده است.

نمازی با اشاره به اینکه ستاد مزبور 115 مصوبه داشته که از سوی سایر دستگاه‌ها اجرایی می‌شود، ادامه داد: افزون بر این هم‌زمان با هفته هنر 24 ویژه‌برنامه هم از سوی حوزه هنری در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب، استفاده از ظرفیت همه رشته‌های هنری برای تبیین مبانی و مصادیق هنر انقلاب، توجه به مبانی و معرفی شیوه زندگی و آثار شهید آوینی به‌عنوان نماد هنر انقلاب اسلامی، مردمی بودن برنامه‌ها و ایجاد فرصتی برای استقبال بیش از پیش مردم از برنامه‌های هفته هنر انقلاب، نشاط‌آور و امیدبخش بودن و تخصصی بودن در عین مردمی بودن برنامه‌ها برخی از اصول و مؤلفه‌های حاکم بر برنامه‌های اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی در استان است.

نمازی اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه مجموعه جشنواره‌های کاریکاتور خراسان شمالی و نمایشگاه‌های مختلف تجسمی، اکران نیم‌بهای فیلم سینمایی به وقت شام ساعت 16 در سالن گلشن و اجرای تئاتر بچه‌های مسجد برخی از برنامه‌های هفته هنر انقلاب در استان هستند.

وی ادامه داد: دیدار هنرمندان با امام جمعه و استاندار، برگزاری ورک شاپ کاریکاتور با موضوع شعار سال، اکران فیلم‌های صدثانیه‌ای، بازخوانی مقالات ادبی شهید آوینی، جلسه نقد کتاب ملی «دارساوین» با حضور نویسنده اثر آقای علامیان و برگزاری کارگاه بررسی فقه هنر با حضور حجت‌الاسلام ریاحی به‌صورت مشارکتی با حوزه علمیه برخی دیگر از برنامه‌های اجرایی در این هفته هستند.

نمازی برگزاری شب موسیقی مقامی با حضور اساتید موسیقی استان، اجرای پنجمین جشنواره استانی تئاتر سوره و برپایی شب خاطره ویژه نیروهای ارتش را از دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان برشمرد./9314//۲۰۳/خ

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات