۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۵۶۰۶۳۲
آیت‌الله ری شهری:

حسود دشمن نعمت های الهی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه حسد بیماری است، گفت: انسان حسود دشمن نعمت الهی است چرا که او دوست ندارد نعمت خداوند دست کسی باشد.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری در نخستین جلسه درس خارج فقه سال جدید که در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق حسد را از القائات شیطان برای گمراهی مردم معرفی می‌کنند.

وی افزود: در کتاب صحاح اللغة این مطلب چنین معنا می‌شود، حسد آن است که انسان نعمتی را که شخص مورد حسد و محسود دارد تمنی کند به او منتقل شود.

آیت‌الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی از امام صادق(ع)، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: تمنی و آرزو نکنید آن چیزی را که خداوند به دیگران نسبت به بعضی دیگر تفضیل داده است؛ انسان نباید نسبت به ثروت دیگران بگوبد کاش ثروتی را که دیگری دارد من داشتم چرا که این کلام مرحله اول حسد است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اینکه انسان بگوید خدایا به دیگران نعمت عطا کرده‌ای به من نیز عطا کن اشکالی ندارد و حسادت به شمار نمی‌رود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در خصوص بالاترین درجه حسد، اظهار داشت: بالاترین درجه حسد آن است که انسان حسود بداند به چیزی که دیگری دارد دست نمی‌یابد اما نخواهد طرف مقابل نیز آن نعمت را داشته باشد.

این مفسر قرآن کریم با تاکید بر اینکه حسد بیماری است، خاطرنشان کرد: انسان حسود دشمن نعمت الهی است چرا که او دوست ندارد نعمت خداوند دست کسی باشد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات