۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹
کد خبر: ۵۶۰۶۵۰
حجت الاسلام حاج آقازاده مطرح کرد؛

تشیع انگلیسی به دنبال بدعت گذاری

پژوهشگر عرفان های نوظهور گفت: باید به طرفداران تشیع انگلیسی بفهمانیم که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند.
حجت الاسلام وحید حاج آقازاده تشیع انگلیسی شیعه انگلیسی

حجت الاسلام وحید حاج آقازاده در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه در برخی کشورها مقلدان مراجع مختلف هر کدام یک حزب را تشکیل می دهند، گفت: همانطور که در کشور ما احزاب سیاسی اصول گرا و اصلاح طلب وجود دارد، در برخی کشورها نیز احزاب مختلفی بر اساس تقلید از مراجع حزب تشکیل می دهند که خوشبختانه کشور ما از این آسیب در امان است.

پژوهشگر عرفان های نوظهور ادامه داد: برخی افراد با تقلید از تشیع انگلیسی به صورت افراطی عمل کرده و با اعمالی از قبیل زیر سؤال بردن دفاع مقدس، ولایت فقیه و به آتش کشیدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و توهین به برخی مقدسات همواره نمی خواهند قبول کنند که در مملکت اسلامی نباید به تفرقه دامن زد.

وی با اشاره به اینکه خود جریان تشیع انگلیسی هم «وجود فرعونیت در جامعه» و «قمه زنی از اقدس مقدسات است» را قبول ندارد، عنوان کرد: اینکه کسی از این سخنان به میان آورد نشان از افراط دارد.

باید به طرفداران تشیع انگلیسی بفهمانیم که مورد سوء استفاده قرار گرفته اند

حجت الاسلام حاج آقازاده با بیان اینکه اکثریت طرفداران تشیع انگلیسی سلیم النفس هستند، اظهار داشت: بایدبا این افراد به گفت و گو نشست و به صورت کاملاً منطقی آنها را توجیه کرد و به آنها فهماند که تشیع انگلیسی در حال سوء استفاده از آن ها است.

استاد حوزه علمیه قم با ابراز نگرانی از موضوع تفرقه در جهان تشیع بیان کرد: اگر زمانی مرحوم منتظری عملی انجام می داد، بر اساس زاویه گیری های سیاسی بود و قطع به یقین نسبت به هیمنه شیعه اعتقاد داشت؛ امروزه نباید مبانی شیعه را به راحتی زیر سؤال برد.

تشیع انگلیسی در حال پایه ریزی نوعی بدعت در جهان تشیع است

وی تصریح کرد: تشیع انگلیسی زاویه گیری سیاسی ندارد، بلکه نوعی بدعت را در جهان تشیع دارد پایه ریزی می کند و این بدعت در شیعه نابخشودنی است؛ بر این اساس امروزه وظیفه علما و روحانیون است که به صورت عمیق روایات شیعه را بررسی کنند و موارد اختلافی که مرز مناقشه است را بدون تعصب دوباره خوانی کنند و حکم قطعی آن را استخراج کنند و برای همگان تبیین کنند.

حجت الاسلام حاج آقازاده بر ضرورت زمان شناسی از سوی مقلدان تأکید کرد و ابراز داشت: امروزه باید دانست که شیعه در کجای تاریخ خود به سر می برد؛ با مطالعه بدون تعصب تاریخ شیعه در می یابیم که امروز شیعه در اوج عزت و عظمت خود است، بر این اساس نباید قدمی بر داریم که سبب سرخوردگی این عزت شویم.

ضرورت بازخوانی بدون تعصب موارد اختلافی و تاریخ شیعه

پژوهشگر عرفان های نوظهور تأکید کرد: بازخوانی تاریخ شیعه و دوباره خوانی موارد اختلافی بدون تعصب سبب می شود تا هر انسان سلیم النفسی به خود آمده و نقش حنجره شیطان را بازی نکند.

وی با اشاره به اینکه بررسی آزاداندیشانه مسائل اختلافی بهترین راه حل مشکلات امروزی جهان تشیع است، اظهار داشت: این کار سبب می شود تا اصل مسائل برای همگان تبیین شود و از سویی هم کسانی که می خواهند از جهل افراد برای رسیدن به مقاصد خود استفاده کنند، رسوا می شوند؛ اگر این کار را در زمان خودش انجام می دادیم امروزه شاهد این حجم از اختلافات و مشکلات نبودیم؛ مشکلات جامعه امروزی حاصل کارنکردن های دیروز مسؤولان و متولیان است./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات