۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸
کد خبر: ۵۶۰۷۱۹
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران:

مبعث پیامبر اکرم موهبتی ارزشمند برای بشریت است

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با بیان اینکه مبعث پیامبر اکرم(ص) موهبتی ارزشمند به بشریت است، گفت: وجود مقدس پیامبر اکرم(ص) از بزرگترین نعمت‌های الهی برای مردم است تا به سعادت اخروی دست یابند.
نوری زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام نوری زاده مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران و جانشین موسس حوزه علمیه کوثر تهران، امروز در هفدهمین جلسه سلسله مباحث گفتمانی اخلاق در نهج البلاغه که در مجتمع آموزش علوم اسلامی كوثر برگزار شد، گفت: مبعث یکی از بزرگترین هدیه‌ها و منت‌های‌ الهی به بشریت است.

وی افزود: منت نهادن معمولا کار مذمومی است و منت گذاشتن به خاطر کارهای کوچکی که برای دیگران انجام می‌دهیم عملی ناپسند به شمار می‌رود و در قرآن نیز خداوند متعال می‌فرماید: صدقات خود را با منت و آزار، باطل نکنید.

حجت الاسلام نوری زاده با بیان اینکه منت پسندیده و محمود نیز وجود دارد، ابراز کرد: منت محمود و پسندیده عبارت است از اینکه نعمتی بزرگ برای گروهی و امتی فرستاده شود که برای تذکر دادن به وجود آن نعمت، مرتب گوشزد می‌شود برای مثال، با آن کتاب بزرگ چه کردید.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با تاکید بر اینکه مبعث یکی از بزرگترین نعمت‌های الهی برای بشریت است تا عقل معاد انسان کامل شود و به سعادت دست یابد، اظهار داشت: وجود مقدس حضرت موجب می‌شود حال انسان‌ها به بهترین حالت یعنی حال تقرب به خداوند مبدل شود.

وی افزود: پیامبر اکرم(ص) به بشریت حیات طیبه را نشان دادند که در آن حیات انسان بتواند به قرب الهی نائل شود.

حجت الاسلام نوری زاده بیان داشت: انسان برای دستیابی به بهترین حالات لازم است به ارتباط با خالق، ارتباط با مخلوق برای کسب رضای الهی  و ارتباط با هر چیزی که زمینه تقرب به معبود را فراهم می‌کند، توجه کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران با استناده به نامه 31 نهج البلاغه، تصریح کرد: حضرت در این نامه توصیه می‌کنند و می‌فرمایند: تاریخ گذشتگان را به یاد قلبت بیاور، که از کجا کوچ کردند و به کجا فرود آمدند چرا که زمانی نمی‌گذرد که تو، هم به آنان خواهی پیوست؛ حضرت ادامه می دهند آیا نمی‌بینید که گذشتگان شما برنمی‌گردند، نمی‌بینید که مردم روزهای خود را چگونه سپری می‌کنند، کسی در حال جان دادن است، یکی در پی دویدن و دیگری در پی دنیاست و غافل از اینکه مرگ در پی اوست، یکی در غفلت سپری می کند و سایر امور که حضرت به آن اشاره می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه امیرمومنان علی(ع) در این نامه دنیا را همانند مسافر خانه تشبیه می‌کنند، گفت: ایشان می‌فرمایند: مردم مانند مسافرانی هستند که باید سریع کوچ کنند پس بهتر است به دنیا دل نبندیم.

حجت الاسلام نوری زاده در بخش دیگر با اشاره به 5 دلیل دوست داشتن کودکان از لسان مبارک پیامبراکرم(ص)، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: کودکان اهل گریه هستند؛ گریه بیانگر رقت قلب است گناه سبب قساوت قلب انسان می‌شود به درون قلب انسان قسی القلب هیچ روزنه‌ای وجود ندارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان تهران ادامه داد: حضرت فرمودند: کودک اهل خاک بازی است بنابراین تکبر و غرور ندارد، همچنین برای فردایش چیزی ذخیره نمی‌کند عمارت به پا می‌کند و بلا فاصله آن را خراب می‌کند این نشان از دل نبستن او به دنیاست، کودکان با یکدیگر دعوا می‌کنند ولی کینه از هم به دل نمی‌گیرند؛ لازم است انسان از این خصلت کودکان درس بگیرد و در اندیشه سعادت فردایش به سر ببرد و مهمترین بهره انسان از دنیا این است که بتواند به آخرتش بپردازد و آخرت خود را به دنیایش نفروشد و معامله نکند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات