۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۵۶۰۷۹۴
مدیر مدرسه علمیه ولی عصر شهر سامن:

متقاضیان ورود به حوزه علمیه باید با حوزه و راه طلبگی آشنا شوند

حجت الاسلام نجفی گفت: اکتفا کردن به دوره های یک هفته ای و یک ماهه نمی تواند طلاب را با حوزه علمیه آشنا کند و همچنین مسؤولان حوزه نمی توانند به خوبی طلاب را در این مدت کم ارزیابی کنند، مساله اختبار و تثبیت نیاز به دوره ای بلند مدت برای مثال دوره ای یک ساله با مراحلی متفاوت و برنامه ریزی شده دارد.
روح الله نجفی حوزه علمیه

حجت الاسلام روح الله نجفی مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به نحوه صحیح پذیرش طلبه در مدارس علمیه بیان داشت: آشنایی متقاضیان ورود به حوزه ها با هدف طلبگی و حوزه علمیه می تواند کمک بسزایی در انتخاب آنها داشته باشد.

وی تصریح کرد: اکتفا کردن به دوره های یک هفته ای و یک ماهه نمی تواند طلاب را با حوزه علمیه آشنا کند و همچنین مسؤولان حوزه نمی توانند به خوبی طلاب را در این مدت کم ارزیابی کنند، مساله اختبار و تثبیت نیاز به دوره ای بلند مدت برای مثال دوره ای یک ساله با مراحلی متفاوت و برنامه ریزی شده دارد.

مدیر مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن اظهار داشت: مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن ظرفیت دو کلاس 15 نفره را برای پذیرش طلاب جدید الورود در سال تحصیلی جدید دارد.

وی در ادامه افزود: مساله اخلاق در پذیرش طلبه از اهمیت بالایی برخوردار است و اولویت مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در مرحله نخست برای جذب طلبه اخلاق و انگیزه بالا برای طلبگی است.

حجت الاسلام نجفی گفت: جوانان و نوجوانان باید به صورت چهره به چهره با حوزه علمیه آشنا شوند، یک پوستر تبلیغاتی و تبلیغات رسانه ای نمی تواند جوانان را با حوزه علمیه آشنا کند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت مدرسه علمیه ولی عصر(عج) شهر سامن در جذب طلبه خاطرنشان کرد: مبغان و طلاب مدرسه این مدرسه تبلیغ چهره به چهره خود را از تابستان 96 در جمع جوانان شهر آغاز کرده است.

حجت الاسلام نجفی در پایان با اشاره به گروه جهادی، تبلیغی مدرسه علمیه ولی عصر(عج) گفت: این مدرسه در ایام تبلیغی و شب های جمعه مبلغ جهادی به مناطق فاقد روحانی اعزام می کند و تا کنون از این فرصت به خوبی برای جذب طلبه استفاده کرده است./979/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات