۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹
کد خبر: ۵۶۰۸۶۳
آیت الله سعیدی:

جناح گرایی زمینه محو مسجد از فرهنگ جامعه اسلامی است

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که وجود مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه ظهور وظایف نوین برای آحاد و اقشار مردم شده است، گفت: جناح گرایی نباید در فرهنگ مسجد رسوخ کند.
آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر استان قم، که در سالن پشت محراب شبستان امام خمینی(ره) آستان مقدس حضرت معصومه(س) صورت پذیرفت امر به معروف و نهی از منکر را فریضه ای الهی برای حمایت از مردم توصیف کرد و اظهار داشت: سلامتی جان و روح بندگان همواره از سوی عواملی مورد تهدید است که این فریضه الهی زمینه صیانت از انسان ها در برابر این عوامل است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) در ادامه سخنان خود به القاب امام کاظم(ع) اشاره کرد و ابراز داشت: ایستادگی در برابر نفس و کنترل عصبانیت یکی از دلایل ملقب شدن امام با عنوان کاظم است.

وی افزود: در منابع دینی آمده است که امام کاظم(ع) این‌چنین نبودند که در برابر منکرات و مسئله هجوم به فرهنگ اصیل و احکام الهی و مسئله حفظ نیروها که یکی از رسالت‌های مهم در عرصه امربه‌معروف و نهی از منکر است ایستادگی نکنند و در مقابل آنان سخنی نگویند.

آیت‌الله سعیدی در دیدار امروز نیز بر صیانت از مساجد در برابر جناح گرایی تصریح داشت و گفت: اگر مساجد، حرم‌ها و بازار با جناح‌ها گره بخورد، به دلیل رفت‌وآمد دوره‌های مختلف انتخابات، این مکان‌ها نیز دچار مشکل می شوند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با اشاره به این که وجود مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران زمینه ظهور وظایف نوین برای آحاد و اقشار مردم شده است، اظهار داشت: البته هر وظیفه‌ای یک خط و مشی و برنامه خاص خود را دارا است؛ اما برخی کارها مانند بازار، نماز جماعت و جمعه، حرم‌ها و مساجد در نظام برنامه‌های جاری مانند نهر هستند که همیشه باید باشند و جز جناحی نباشند.

وی ادامه داد:  البته باید توجه داشت که گروه‌ها و جناح‌ها در عرصه سیاست وارد می‌شوند چارچوب خاصی دارند و ممکن است فقط در دوران انتخابات خود را نشان دهند.

امام جمعه قم در پایان با تاکید بر این که بعد از تقوای الهی، تقوای رفتاری نیز باید برای رضای خداوند انجام شود، عنوان کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر نمی‌تواند برای کسی چیزی جز خیر بخواهد چراکه این فریضه درصدد حفظ نیروها است./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات