۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۵۶۱۰۰۵

وداع با شکوه مردم قم با پیکر شهید لطفی نیاسر

مراسم با شکوه تشییع و تدفین پیکر شهید مدافع حرم «محمدمهدی لطفی نیاسر» با حضور مردم ولایت مدار و جمع زیادی از علمای شهر قم برگزار شد.
شهید مهدی لطفی نیاسر حجت الاسلام والمسلمین لطفی نیاسر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم با شکوه پیکر شهید مدافع حرم محمدمهدی لطفی نیاسر پیش از ظهر امروز با حضور هزاران نفر از مردم و علمای شهر مقدس قم در مسجد امام حسن عسکری(ع) برگزار شد.

در این مراسم جمع زیادی از علما، اساتید سطوح عالی و خارج، مدیران مدارس و طلاب حوزه علمیه قم حضور داشتند که از این میان می توان به آیت الله مؤمن عضو فقهای شورای نگهبان و از نزدیکان شهید لطفی نیاسر اشاره کرد.

مراسم تشییع شهید مدافع حرم مهدی لطفی نیاسر همچنین با حضور آیات سید محمد سعیدی، تولیت آستان مقدس و امام جمعه قم، علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه کشور و آقایان امیرآبادی عضو هیئت‌رئیسه و نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، صادقی استاندار قم و جمعی از مسئولان بود.

از دیگر شخصیت های حوزوی حاضر در این مراسم می توان به حجج اسلام والمسلمین احمد فرخ فال رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین، علی بنایی نماینده اسبق مردم قم در مجلس شورای اسلامی، سید هاشم بطحائی عضو مجلس خبرگان رهبری و نجف لک زایی رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی اشاره کرد.

در ابتدای این مراسم و پس از مدیحه سرایی توسط حجت الاسلام احمد پناهیان، پدر شهید لطفی نیاسر به ایراد سخنرانی پرداخت و تأکید کرد که امروز برای او روز مبارکی است و هرگز از شنیدن تسلیت خشنود نمی شود.

حجت الاسلام و المسلمین لطفی کاشانی که اساتید درس خارج فقه حوزه است در ادامه یادآور شد: اسرائیل بداند ملت ما همیشه در خط رهبر معظم انقلاب قرار دارد و به زودی شاهد نابودی اسرائیل این رژیم منحوس و غده سرطانی خواهیم بود.

در ادامه مراسم تشییع پیکر این شهید بزرگوار مدافع حرم آغاز شد و مردم از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پیکر شهید لطفی نیاسر را با شعارهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر انگلیس»، «لبیک یا زینب(س)»، «لبیک یا حسین» و «لبیک یا مهدی(عج)» همراهی کردند.

یادآور می شود، پس از اقامه نماز میت توسط حضرت آیت الله جوادی‌آملی و مدیحه سرای مداح اهل بیت(ع) به مناسبت سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع)، پیکر این شهید بزرگ مدافع حرم برای دفن به گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم منتقل و مراسم تدفین در این مکان برگزار شد.

گفتنی است، شهید «مهدی لطفی نیاسر» از پاسداران هوافضای سپاه بود که دوشنبه 20فروردین 97به همراه سه تن دیگر، در سن ۳۶ سالگی در سوریه به شهادت رسید؛ خانواده شهید لطفی نیاسر از منسوبین روحانی شهید حجت‌الاسلام موسوی دامغانی و آیت الله مومن است./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات