۲۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۲۰
کد خبر: ۵۶۱۱۳۶
حجت الاسلام ربانی:

فرهنگ جامعه اسلامی باید مستقل از بیگانه باشد

کارشناس مسائل دینی گفت: به عنوان یک جامعه اسلامی باید در فرهنگ مستقل باشیم و براساس فرهنگی دینی خودمان نام های پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را برای فرزندانمان انتخاب کنیم.
حجت الاسلام ربانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ربانی کارشناس مسائل شرعی امروز در بخش بیان احکام نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با تبریک بعثت پیامبر گرامی اسلام(ص) گفت: مساله بعثت پیامبر(ص) دومین حرف را در اسلام پس از شهادت به وحدانیت خدا می زند.

وی افزود: اعتقاد به مبعوث شدن رسول اکرم(ص) در اسلام نقش دارد و کسی که می خواهد مسلمان باشد، باید شهادت به وحدانیت خدا(ص) و رسالت پیامبر(ص) را بپذیرد؛ در نماز موظف هستیم که رسالت پیامبر(ص) را در نماز جاری کنیم، هیچ نمازی بدون شهادت به وحدانیت خدا و رسالت پیامبر(ص) وجود ندارد.

استاد حوزه علمیه با بیان انی که رسول اکرم(ص) آخرین پیامبر بود و کسی که پس از ایشان ادعای نبوت کند، مردود است، اظهار داشت: درود فرستادن به پیامبر(ص) در قرآن تصدیق شده است. روایات شرح قرآن است و درود کامل بر رسول اکرم(ص) در روایات بیان شده است.

وی ادامه داد: چیزی بهتر از آن نیست که برای فرزندانمان از نام های پیامبر(ص)و اهل بیت(ع استفاده کنیم و این مساله جزو فرهنگ دینی ما است؛ به عنوان یک جامعه اسلامی باید در فرهنگ مستقل باشیم و براساس فرهنگی دینی خودمان نام های پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را برای فرزندانمان انتخاب کنیم.

حجت الاسلام ربانی ابراز داشت: کسانی که حج مشرف می شوند، اگر به زیارت رسول اکرم(ص) نروند، براساس روایات به پیامبر(ص) جفا کردند. این مساله جزو فرهنگ مسلمانان به صورت عام و نه تنها اهل تشیع است و مسلمانان در طول تاریخ برای زیارت رسول اکرم(ص) به مدینه می رفتند.

وی عنوان کرد: حفظ حرمت و احترام پیامبر(ص) واجب است و ایشان جزو ارکان اسلام هستند که بسیاری از دستورات این دین مبین را بیان کردند، برگزاری جشن مبعث پیامبر(ص) جزو دستورات خداوند است و روز به بعثت رسیدن رسول اکرم(ص) یکی از ایام الله محسوب می شود./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات