۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۵۶۱۲۵۵
آیت الله علوی گرگانی:

شخصیت زندانیان آبرومند حفظ شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که شخصیت زندانیان آبرمند حفظ شود تصریح کرد: برخی زندانیان آبرومند هستند که نباید همانند دیگر زندانیان به آنها نگاه کرد و باید برنامه ریزی لازم صورت گیرد تا شخصیت آنها لکه دار نشود.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیر اداره کل زندان های استان قم و مدیران و معاونان فرهنگی اداره زندان های استان قم با اشاره به آیه 5 سوره ابراهیم اظهار کرد: پیامبران و ائمه آمده اند تا این که انسان را از تاریکی و جهل خارج و به روشنایی برسانند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علیمه قم  با تصریح بر این که اصل اولیه در بشر نادانی است، گفت: گرچه اصل در بشر نادانی است اما خداوند آن را به حال خود رها نکرده و برای بشر هادی فرستاده و ابزارهای مناسب را در اختیار او قرار داده است.

وی ادامه داد: اگر یک نوزاد را دربیابان رها سازید به جایی نخواهد رسید بلکه رشد او نیازمند هادی است و هادی را نیز خداوند باید ارسال کند زیرا او خالق انسان است و خداوند نیز هادی را به همراه معجزه فرستاده است تا دیگران به آنها اعتماد کنند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: حال که بشر نیازمند هادی است پس از پیامبران تکلیف بشر چیست؟ زیرا مرگ هر بشری را فرا می گیرد؛ خداوند این تکلیف را بر دوش علما گذاشته است و علما و بزرگان دین جانشین ائمه و پیامبران الهی به شمار می روند بنابراین در اخبار فراوان بیان شده است که در هنگام مشکلات به علما مراجعه کنید زیرا آنها امین دین و نسبت به احکام آشنا هستند.

وی افزود: بنابراین می توان گفت روحانیت مبعوث شده است برای این که به داد زندانیان رسد؛ زندانی به دلیل این که آیات الهی را فراموش کرده گرفتار زندان شده است که در برخی موارد یا هادی نداشته است یا لج بازی کرده است که روحانیت وظیفه دارد آنها را ارشاد و هدایت کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: البته باید انتظار داشت که همه مردم به هدایت روحانیت گوش فرا دهند چنانچه قرآن کریم بیان کرده است برخی زیر بار حقیقت نمی روند؛ اما وظیفه شما گفتن است که اگر پذیرفت خوش به سعادتش و اگر نپذیرفت حجت تمام شده است منتهی این گونه نیست که هیچ فردی هدایت را نپذیرد و تذکرات شما تأثیر خودش را خواهد گذاشت زیرا انسان متنوع المزاج است ممکن است زمانی لج باز باشد و زمان دیگر خیر که در این صورت تذکرات شما را خواهد پذیرفت بنابراین به تذکرات خود ادامه دهید.

وی در پایان با بیان این که باید توجه داشت برخی زندانی ها افرادی متشخص هستند، اظهار کرد: در میان زندانیان افراد متشخص و آبرومندی وجود دارند که ممکن است به دلیل بدهی زندانی شده باشند که این گونه افراد نباید همانند دیگر زندانیان باشند زیرا باید برای این گونه افراد مکان مشخصی در نظر گرفته تا احترام آنها حفظ شود و شخصیت آنها لکه دار نشود البته این تذکر بدین معنی نیست که تاکنون این گونه عمل نمی شده است./1324/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات