۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۵
کد خبر: ۵۶۱۳۱۲
آیت‌الله ری شهری:

حسد از مهمترین رذائل اخلاقی است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه حسد از مهمترین رذائل اخلاقی در بین فقها و علما است، گفت: حسادت ناشی از بی عقلی است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری، نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، گفت: حسد از خصوصیات زشت اخلاقی ابلیس است.

وی افزود: حسد به قدری خطرناک است که اگر در وجود انسان تقویت و مهار نشود ایمان انسان را به نابودی می‌کند.

آیت‌الله ری شهری با استناد به کلام امیرمومنان علی(ع) که فرمودند: شش خصلت است که اگر در وجود شش طایفه باشد خداوند آنان را مجازات می‌کند، ابراز کرد: یکی از خصلت‌ها حسد است که اگر در بین فقها و علما باشد خداوند آنان را در قیامت عذاب خواهد کرد؛ یکی از مهمترین رذائل اخلاقی در بین فقها و علما حسد است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که حسد بیماری است که بیشتر از دیگران علما و فقها را تهدید می‌کند، اظهار داشت: برای رفع این بیماری بر اساس کلام معصوم تزرع به درگاه حضرت حق و درخواست افزایش عقل لازم است.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) ادامه داد: حسادت ناشی از بی عقلی است انسان عاقل به آن چیزی که کفایت می‌کند راضی می شود و این رضایت او را از دیگران بی نیاز می‌کند بنابراین عقل دل و قلب انسان را از حسد نجات می دهد./813/پ202/ب1

ارسال نظرات