۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۵۶۱۳۳۶
در مجتمع ‌آموزش عالی بنت الهدی؛

آیین بزرگداشت شهید صدر برگزار شد

نشست«التین والزیتون» به مناسبت بزرگداشت سالروز شهادت شهید آیت الله سید محمد باقر صدر و شهیده بنت الهدی صدر در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد
شهید صدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست التین و الزیتون پیش از ظهر امروز در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد.

در ابتدای این همایش حجت الاسلام حسینی کاویانی به تبیین جایگاه زنان در جامعه پرداخت و گفت: بعثت منحصر به پیامبر اسلام(ص) نیست و همه ما شأنی از بعثت داریم و مبعوث شده ایم تا در حد توان خود رسالت بزرگ جهانی را برعهده بگیریم.

وی افزود: زنان جامعه نیز بعثت های متفاوتی دارند و همسر شدن و مادر شدن از مراحل بعثت آنها محسوب می شود.

رییس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی تصریح کرد: اگر انسان ها رسالتی الهی که برعهده آنها نهاده شده انجام ندهند، بعثت شیطانی پیدا می کنند و رسول شیطان و امام آتش می شوند.

وی ادامه داد: شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و شهیده بنت الهدی صدر دو شخصیتی هستند که بعثت الهی خود را انجام دادند و پیامبرگونه به دنبال هدایت جامعه بودند.

حجت الاسلام حسینی کاویانی تأکید کرد: این دو شخصیت بزرگ خالصانه، تمام ظرفیت وجودی خود را در مسیر رسالت الهی به کار گرفتند.

وی ابراز کرد: شهیده بنت الهدی صدر اثبات کرد که زن بودن با بعثت الهی منافاتی ندارد و یک زن می تواند به بهترین شکل ممکن و مردانه وارد میدان هدایت جامعه شود.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام ملک زاده به تبیین شخصیت شهیدآیت الله سیدمحمدباقر صدر پرداخت و گفت: شهید صدر یکی از شخصیت های عظیم الشأن تاریخ تشیع و از نوابغ اسلام است.

وی تأکید کرد: یکی از بزرگترین جنایات صدام، شهادت این نابغه و شخصیت بزرگ بود./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات