۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۵۶۱۳۴۰
حجت الاسلام ملک زاده:

شهید صدر از نوابغ اسلام است

حجت الاسلام ملک زاده گفت: شهید آیت الله سید محمدباقر صدر یکی از شخصیت های بزرگ تاریخ تشیع است که اگر بخواهیم کسی را نابغه بدانیم بدون تردید ایشان مصداق کامل این تعبیر است.
شهید صدر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسین ملک زاده در نشست «التین والزیتون» که پیش از ظهر امروز به مناسبت بزرگداشت شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر شهیدش بنت الهدی صدر در مجتمع آموزش عالی بنت الهدی برگزار شد با اشاره به ویژگی های شخصیتی شهید صدر عنوان کرد: شهید آیت الله سید محمدباقر صدر یکی از شخصیت های بزرگ تاریخ تشیع است که اگر بخواهیم کسی را نابغه بدانیم بدون تردید ایشان مصداق کامل این تعبیر است.

وی افزود: یکی از بزرگترین جنایات صدام، به شهادت رساندن این متفکر بزرگ و نابغه جهان اسلام بود و عمق کینه این جنایتکار از شهید صدر بگونه ای بود که صدام شخصاً در شکنجه این شهید بزرگ حاضر بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: این شهید بزرگوار و خواهر شهیدش برای اعلای کلمه الله و بزرگداشت اسلام و شکستن طاغوت، تمامی سختی ها و شکنجه ها را تحمل کرده و در نهایت نیز به وضع دلخراشی به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به توانمندی علمی شهید صدر اظهار کرد: نبوغ علمی شهید صدر بگونه ای بود که در سن 11 سالگی رساله ای در علم منطق و در 13 سالگی نیز کتاب فدک فی التاریخ را نوشته است.

حجت الاسلام ملک زاده اضافه کرد: این نبوغ علمی اعجازگونه آنجا مشخص می شود که بدانیم بسیاری از بزرگان و مشاهیر که پیرامون شخصیت حضرت زهرا(س) کتاب تألیف کرده اند، از این کتاب گرانقدر به عنوان منبع استفاده کرده اند.

وی ادامه داد: در دورانی که بسیاری از جوانان جهان عرب در حال گرایش به مارکسیسم بودند، این شهید بزرگوار که در سن 24 سالگی بودند کتاب فلسفتنا را نوشتند که تنها پاسخ فلسفی با زبان عربی به مارکسیسم بود و سبب شد تا جوانان زیادی از جهان عرب از انحراف نجات یابند.

استاد درس خارج حوزه علمیه تأکید کرد: کتاب اقتصادنا که برای نخستین بار در تاریخ اسلام دست به نظام سازی اقتصادی زده است، کتاب دیگری است که از سوی این دانشمند شیعه در سن 27 سالگی نوشته شده است که این کتاب ارزشمند تبیین کننده چگونگی استخراج چهارچوب اقتصادی براساس دیدگاه اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین ملک زاده ابراز کرد: شهید صدر با این جایگاه علمی برجسته و تألیفات فراوان، در فقر شدید به سر می برد بگونه ای که در مقبره ای خانوادگی به صورت فقیرانه زندگی می کرد و در حالی که زیر فشارهای شدید اقتصادی و سیاسی رژیم بعث قرار داشت، آثار بزرگی را آفرید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تلاش و کوشش در کنار نبوغ توانست از شهید صدر شخصیتی ماندگار بسازد و امروز رسالت و بعثتی که برعهده طلاب قرار دارد جز با تلاش و کوشش میسر نمی شود و امروز شرایط مساعد است تا در سایه نظام اسلامی به تحصیل بپردازیم./872/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات