۲۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۶۱۴۲۳
آیت‌الله ری شهری مطرح کرد؛

کمال و تقویت عقل، راهکاری برای مقابله با حسد

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه کمال و تقویت عقل راهکاری برای مقابله با حسد است، گفت: راهکار دیگر برای پیشگیری از حسد دعا و توسل است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز در آغاز جلسه درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان برگزار شد، گفت: حسد از القائات شیطانی است.

وی افزود: کمال و تقویت عقل سبب می‌شود انسان نسبت به دیگران حسد نداشته باشد و راهکار دیگر برای پیشگیری از حسد دعا و توسل است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با استناد به کلام امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق، ابراز کرد: حضرت در این دعای نورانی می‌فرمایند: بارالها؛ روزی من کن سینه‌ام از حسد خالی باشد و به هیچ کدام از مخلوقات تو که به آنان فضل داشته‌ای حسد نورزم حتی نسبت به نعمت‌های دینی.

آیت‌الله محمدی ری شهری با اشاره به اینکه حسد یکی از رذائل اخلاقی است که علما و فقها را تهدید می‌کند، اظهار داشت: علما باید مراقب باشند اگر کسی تقوا، شلوغی منبر، زیادی مرید و کثرت مقلدان دیگر علما و فقها حسد نورزد. همچنین کسی نباید نسبت به شهرت و مقام یافتن دیگران حسادت کند.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: انسان باید از خداوند بخواهد چیزی که به دیگری داده به او هم عطا کند ولی نباید بخواهد که خداوند فضل خود را از او بردارد این حسادت است./813/پ202/ب1

ارسال نظرات