۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۶۱۴۹۱
مدیر مدرسه فقهی امام علی:

آزمون مشترک مدارس فقهی طلاب را از سردرگمی نجات می دهد

حجت الاسلام محمدی با بیان این که برگزاری آزمون مشترک مدارس فقهی طلاب را از سردرگمی نجات می دهد گفت: در گذشته طلاب باید در آزمون های فراوانی شرکت می کردند اما اکنون این گونه نیست.
آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه

حجت الاسلام محمدی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ورود طلاب به دروس فقهی را ضروری دانست و اظهار کرد: توجه بزرگان و مراجع تقلید به فقه نشان دهنده جایگاه والای فقه است تا جایی که رهبر معظم انقلاب فقه را ستون فقرات حوزه علمیه می دانند.

مدیر مرکز فقهی امام علی(ع) ادامه داد: با توجه به جایگاه فقه، مدارس و مراکز فقهی برای تربیت طلاب و ایجاد هدایت تحصیلی باید برنامه ریزی مناسبی انجام دهند تا طلاب در رسیدن به هدف با مشکلی مواجه نشوند.

وی با تقدیر از ابتکار صورت گرفته در برگزاری مشترک آزمون مدارس و مراکز فقهی خاطرنشان کرد: برگزاری آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی فواید فراوانی می تواند داشته باشد، به عنوان مثال طلبه در آزمون مشترک تنها یک آزمون می دهد در نتیجه طلاب از سردرگمی خارج می شوند و هزینه های آنها را نیز کاهش می دهد.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: با توجه به وجود مراکز و مدارس فقهی متعدد در حوزه علمیه برگزاری آزمون مشترک از سوی مرکز مدیریت برای حوزه علمیه نیز مفید است زیرا در این صورت حتی برای طراحی سؤال کارگروه واحدی تشکیل می دهند که در کیفیت سؤالات تأثیر فراوانی خواهد داشت.

گفتنی است، آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم ۳۰ فروردین ساعت ۹ در مسجد امام حسن عسکری(ع) و زیرزمین فیضیه برگزار می شود. /1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات