۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۵۶۱۴۹۲
مدیر مدرسه امام هادی:

برگزاری آزمون مشترک مراکز فقهی موجب کاهش هزینه ها می شود

حجت الاسلام دسترنجی برگزاری آزمون مشترک را موجب کاهش هزینه ها دانست و تصریح کرد: در صورت برگزاری آزمون اختصاصی، طلاب باید در آزمون های متعددی شرکت کنند که هر آزمون نیازمند طرح سؤال و مصرف کاغذ است.
آزمون ورودی مراکز تخصصی فقهی حوزه

حجت الاسلام دسترنجی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در زمینه ضرورت پرداختن طلاب به دروس فقهی گفت: از نظر تکلیف دینی، فقه نیاز جامعه را مشخص می کند و به گفته امام خمینی(ره) فقه پاسخگوی تمام زوایای زندگی بشر است بنابراین فقه جایگاه بایسته و مهمی دارد.

مدیر مدرسه فقهی امام هادی(ع) ادامه داد: ویژگی مؤسسات فقهی این است که با شاخصه ها و ویژگی های بالاتری به مسائل فقهی پرداخته می شود و پیش زمینه هایی که برای آموختن فقه لازم است در این مؤسسات فراهم تر است تا دیگر مدارس.

وی با اشاره به برگزار شدن آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی گفت: به علت تعدد مدارس فقهی طلاب برای حضور در مدارس با مشکلات متعددی رو به رو به رو بودند و حتی در برخی موارد باید در آزمون های فراوانی شرکت می کردند به همین دلیل برخی مدارس فقهی از مرکز مدیریت حوزه های علمیه درخواست کردند آزمون به صورت مشترک برگزار و مصاحبه ها به مراکز واگذار شود.

حجت الاسلام دسترنجی ادامه داد: از سوی دیگر مشترک بودن آزمون به اتقان مطلب کمک می کند و از سلیقه ای بودن خارج می شود زیرا مرکز مدیریت حوزه علمیه قم سال ها است در زمینه برگزاری آزمون تجربه دارد و برای تصحیح نیز امکانات بیشتری در اختیار دارد.

وی افزود: همچنین از تکرار جلوگیری می شود به عنوان مثال زمانی که یک طلبه در چندین آزمون شرکت کند باید در هر آزمون کاغذ مصرف شود و هر آزمون نیز نیازمند طرح سؤال است اما در آزمون مشترک از این گونه موارد جلوگیری می شود؛ البته برگزاری آزمون مشترک از نظر حقوقی نیز برای مرکز مدیریت حائز اهمیت است که باید شخصیت مرکز مدیریت به همراه استقلال مراکز فقهی حفظ شود که در این طرح تمام مسائل دیده شده است.

گفتنی است، آزمون مشترک مدارس و مراکز فقهی حوزه علمیه قم فردا پنجشنبه ۳۰ فروردین ساعت ۹ در مسجد امام حسن عسکری(ع) و زیرزمین فیضیه برگزار می شود. /1324/ت۳۰۲/ج

 

ارسال نظرات