۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۶۱۴۹۵
حجت‌الاسلام ذوالنور:

جبهه مقاومت به صورت حساب شده پاسخ حمله به سوریه را خواهد داد

عضو کمیسیون امنیت ملی حمله به سوریه را امیدی پوشالی به کالبد تروریست‌ها دانست و گفت: جبهه مقاومت نه به صورت احساسی بلکه کاملاً حساب‌شده و با برنامه‌ریزی پاسخ حمله به سوریه را خواهد داد.
ذوالنور

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، حمله آمریکا به سوریه را حساب شده و هدفمند ارزیابی کرد و گفت: هر چند این حمله حساب شده و هدفمند بود اما نتیجه‌اش کور و بی‌خاصیت بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این حمله جز سرافکندگی، خجلت، شرمندگی و ضرر برای سامان دهندگانش نداشت؛ این حمله ادامه شکست‌هایی است که آمریکا در لبنان، افغانستان، سوریه، یمن متحمل شده است.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب درباره ضررهایی که آمریکا متحمل شده است، افزود: نتیجه این حمله نیز تضعیف آمریکا و افزایش قدرت محور مقاومت بوده است.

حجت‌الاسلام ذوالنور در تبیین اهداف آمریکا در حمله به سوریه اظهار داشت: از طرفی تروریست‌ها مأیوس و شکست خورده‌اند؛ به‌ویژه با اتفاقات غوطه شرقی که عناصر طرفدار عربستان سعودی تار و مار شدند و به مناطقی مانند ترابلس انتقال پیدا کردند دیگر نمی‌توانند تأثیری در سوریه داشته باشند.

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: یکی از اهداف آمریکا از این عملیات پمپاژ امید پوشالی و گذرا به کالبد تروریست‌ها است؛ عربستان سعودی دوست صمیمی صهیونیست‌ها که بازنده‌ترین عنصر این اتفاقات بوده است همه هزینه‌ این حمله را تأمین کرد و بار دیگر نقش گاو شیرده را برای آمریکا و همپیمانانش بازی کرد تا آن‌ها قدرت‌نمایی کنند.

وی حمله به سوریه را به منظور اظهار وجود کشورهای غربی و عربستان دانست و گفت: هرچند این کشورها به دنبال پوشاندن شکست‌های سنگین گذشته هستند اما نتوانستند خسارت‌های سنگینی را وارد کنند؛ تمام اهدافی که مورد حمله قرار گرفت از قبل تخلیه شده بود.

حجت‌الاسلام ذوالنور با اشاره به سخنان سردمداران حمله به سوریه و کارشناسان آن ها ابراز داشت: نتیجه و دستاورد این عملیات به اعتراف خودشان مساوی با صفر بوده است؛ مقاومت همچنان باقی است؛ با این حملات تنفر و انزجار مردم منطقه از آمریکا، همپیمانانش، صهیونیست و آل‌سعود افزایش خواهد یافت.

عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان تصریح کرد: آن‌ها که صلح منطقه را هدف قرار داده‌اند باید بدانند که هزینه این رفتارشان را پرداخت خواهند کرد؛ جبهه مقاومت نه به صورت احساسی، بلکه حساب شده و با برنامه‌ریزی مشخص پاسخ این حملات را خواهد داد./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات