۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
کد خبر: ۵۶۱۵۰۷
آیت الله علوی گرگانی:

برخی درصدد جدا کردن جامعه از روحانیت هستند

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی با بیان این که امام راحل با انقلاب اسلامی خود روحانیت را به بطن جامعه آورد، گفت: در حقیقت جامعه بدون روحانیت جامعه ای بدون دین و خدا است.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با سردار مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم با بیان این که خداوند در قرآن دو چیز از انسان خواسته است، اظهار داشت: انسان در صورتی که این دو مسأله را داشته باشد خدا نیز قول داده که در زندگی همراه او باشد، این دو امر یکی مربوط به خود انسان و دیگری مربوط به دیگران است.

وی افزود: اصل جامعه بشریت و انسانیت به همین دو مطلب بر می گردد که همه ما وظیفه داریم رعایت کنیم، گویا خداوند می خواهد این طور بیان کند که اگر مایل هستید در زندگی دنیوی و اخروی من همراه شما باشم باید این دو اصل رعایت کنیم؛ این دو اصل تقوا و برخورد خوب با دیگران است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: تقوا به معنای انجام واجبات و ترک محرمات است و چیزی غیر از این دو نیست و خداوند نیز در قرآن از متقین تجلیل کرده است یعنی کسانی که در هرکاری خدا را در پیش روی خود می بینند؛ در روایت داریم انسان مؤمن قدمی به جلو و قدمی به عقب بر نمی دارد مگر این که رضای خدا را در آن کار در نظر می گیرد.

وی با بیان این که مسؤولان نیز باید تقوای الهی را در نظر بگیرند، خاطرنشان کرد: بسیاری از کارهای ما عجولانه است و به همین جهت خیلی از اوقات خدا را در نظر نمی گیرند، باید مراقب باشیم حالاتی که در زندگی داریم مورد رضای الهی باشد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی تأکید کرد: برخورد خوب بدون افراط و تفریط با دیگران ارزش است و به همین جهت شما نیز سعی کنید در انجام وظایف خود تعادل را رعایت کنید، نه افراط داشته باشید و نه تفریط کنید، چراکه بسیاری از اوقات با افرادی با برخورد می کنید که اعصاب تان را به هم می ریزد در این هنگام باید مواظب باشید که برخورد مناسبی داشته باشید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به لزوم جریان یافتن تقوا در جامعه عنوان کرد: برخی می گویند که جامعه باید منهای خدا باشد، همانند افرادی که در گذشته تلاش می کردند که روحانیت را از جامعه جدا کنند و می گفتند نباید در جامعه روحانیت باشد  در حالی که در اشتباه مطلق به سر می بردند.

وی با اشاره به این که امام راحل با انقلاب اسلامی خود تمام این حرف ها را کنار زد، ابراز داشت: در حقیقت بر خلاف خواسته آنها امام راحل انقلابی را رقم زد که در رأس و در بطن آن روحانیت حضور دارد.

حضرت آیت الله علوی‌گرگانی در پایان تصریح کرد: جامعه بدون روحانیت یعنی جامعه بدون دین چراکه علما در جامعه اسلامی امنا و جانشینان پیامبر و اهل بیت(ع) هستند و برکات امروز جامعه و کشور ما نیز به یمن راهنمایی های روحانیت است./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات