۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۵۶۱۵۲۲

ثبت نام بیش از ۲ هزار طلبه در آزمون مشترک مراکز فقهی

نشست مدیران مدارس و مراکز فقهی قم با حضور معاون آموزش حوزه های علمیه برگزار شد.
آزمون سطوح عالی حوزه علمیه قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست مدیران مدارس و مراکز فقهی قم که ظهر امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین مهدی رستم نژاد معاون آموزش حوزه های علمیه در سالن جلسات مدرسه عالی انوار طاها برگزار شد.

ثبت نام بیش از 2 هزار نفر در آزمون مشترک فقهی

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام اسماعیل غبیشی در این جلسه به ارائه گزارشی در زمینه آزمون مشترک مراکز فقهی پرداخت و گفت: از اواسط اسفندماه بود که معاونت اموزش طرح آزموش مشترک مراکز فقهی قم را بر عهده گرفت و این کار مصادف شد با امتحانات سطوح عالی و امتحان پذیرش حوزه های علمیه که عرصه را بسیار دشوار ساخته بود، اما با تلاش های فراوان توانستیم کارها را به پیش ببریم.

مسؤول اجرایی آزمون مشترک مدارس فقهی ادامه داد: روز دهم فروردین سؤالات آزمون طرح شد و در این زمینه از 15 یا 17 استاد خبره و مجرب کمک گرفتیم.

حجت الاسلام غبیشی با بیان این که همه ثبت نام ها به صورت سامانه ای صورت گرفته است، اظهار داشت: طی 4 مرحله برای 12 هزار طلبه پیامک اطلاع رسانی ارسال شد؛ هزار و 500 تا هزار و 700 طلبه در سطوح عالی قصد ثبت نام داشتند که در نهایت 2 هزار و 8 نفر وارد سامانه شدند و مراحل ثبت نام را طی کردند؛ پیش بینی می شود در بدترین شرایط حدود هزار و 500 طلبه مراحل ثبت نام را به انتها رسانده و کارت ورود به جلسه دریافت کنند.

وی یادآور شد: نتیجه آزمون به مدارس فقهی اعلام خواهد شد و فرایند پذیرش بر عهده خود مدارس و مراکز فقهی خواهد بود.

ضرورت نظارت جدی برای تربیت طلاب مستعد

همچنین حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد در این جلسه با بیان این که چندهزار طلبه در سطوح بالا رها شده اند و از اینکه ارتباط با طلاب سطوح بالا تنها در سر جلسه امتحان خلاصه می شود، انتقاد کرد و عنوان داشت: مسؤولان حوزه موظف هستند دروس طلاب را در سطوح بالاتر ساماندهی کنند؛ معاونت آموزش به صورت جدی در این زمینه وارد شده و در حال بررسی مسائل است.

 معاون آموزش حوزه های علمیه اضافه کرد: ضرورت دارد برای تربیت طلاب مستعد نظارت جدی بر کار طلاب سطوح بالاتر از مقدمات شکل بگیرد.

وی با بیان این که در حال حاضر برای سطح مقدمات چند متن درسی تعیین شده است تا طلاب با میل و اختیار خود دروس خود را انتخاب کنند، مطرح کرد: در حال بررسی هستیم تا این کار را در سطح 2 نیز نهادینه کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین رستم نژاد با اشاره به این که مسیر اجتهاد باید پویاتر شود، ابراز کرد: هم اکنون برنامه حوزه به شکلی است که تنها مجتهد در زمینه فقه و اصول تربیت می شود، در حالی که با توجه به نیازهای روز جامعه ما به مجتهدانی در سایر رشته های تخصصی نیز نیازمند هستیم.

گفتنی است، مدیران مدارس و مراکز فقهی نیز در این جلسه به ارائه نقطه نظرات خود در برگزاری این آزمون پرداختند./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات