۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۹
کد خبر: ۵۶۱۵۶۷
حسینی در گفت‌وگو با رسا:

آمریکا هرگز نمی‌تواند مدعی نابودی داعش باشد

دبیرکل کانون دانشگاهیان با تاکید بر اینکه آمریکا هرگز نمی‌تواند مدعی نابودی داعش باشد، گفت: حمله به سوریه نشان داد آمریکایی‌ها صرفا ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارند.
سید محمد حسینی

سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به حمله آمریکا به سوریه، گفت: فتنه داعش در منطقه بدون تردید با حمایت آمریکا و غرب و همین طور حامیانش در منطقه مانند صهیونیست‌ها، آل سعود و ارتجاع عرب انجام شد.

وی افزود: با حمایتی که کشور ایران از مردم عراق و سوریه داشت و بعدها حوثی‌ها نیز به این حمایت ملحق شدند آمریکا و حامیانش نتوانستند به اهداف خودشان که ایجاد یک دولت تروریستی در منطقه بود، دست یابند.

حسینی با اشاره به فروپاشی داعش، ابراز کرد: اضمحلال داعش سبب شد آمریکا از دیگر گروه‌های تروریستی مانند جیش الاسلام حمایت کند بر همین اساس در راستای تقویت روحیه‌ گروه‌های تروریستی و جبران شکست‌هایی که در این اواخر بخصوص در غوطه متحمل شد تصمیم به موشک باران سوریه گرفت.

وزیر اسبق وزارت ارشاد مسأله شیمیایی را یک بهانه واهی برای انتقام گیری از مردم سوریه دانست و اظهار داشت: انسان عاقل می‌داند زمانی که دولت سوریه در موضع قدرت است هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نمی‌کند بنابراین هیچ انگیزه و دلیل موجهی برای این مساله وجود ندارد.

این استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه حمله آمریکا به سوریه توطئه‌ای بیش نبود، گفت: آمریکا حتی صبر نکرد صحت و سقم مسأله شیمیایی از سوی شورای امنیت آشکار شود برای همین اقدام جنایتکارانه آمریکا چیزی جز انتقام از دولت سوریه و مردم بی دفاع این کشور نبود که هیچ توجیهی قابل پذیرشی ندارد.

دبیر کل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با استناد به کلام رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که اقدام آمریکا یک جنایت است، تصریح کرد: آمریکا در این اقدام خواستار ایجاد رعب و وحشت در بین مردم بود تا مردم سوری را علیه دولت این کشور بشوراند و دیگر آن که این حمله عاملی برای قدرت یابی داعش در راستای آسیب رساندن بیشتر به این کشور شود که با عنایت الهی تهدیدات آمریکا به جایی نرسید و دولت سوریه هم ساقط نشد.

حسینی در تبیین این که تهاجم آمریکا در اصل حمایت از تروریستها بود، عنوان کرد: این اقدام آمریکا واکنش‌های شدیدی در سراسر جهان ایجاد کرد به طوری که مردم در خود آمریکا علیه این اقدام تظاهرات کردند.

وی منهدم شدن موشک‌های آمریکایی توسط پدافند سوری را عاملی برای ارزیابی قدرت کشور سوریه بیان کرد و گفت: این ضعف آمریکا بود که بسیاری از موشک‌هایش در آسمان نابود شدند.

استاد دانشگاه تهران با تاکید بر اینکه آمریکا هرگز نمی‌تواند مدعی نابودی داعش باشد، خاطرنشان کرد: اتفاقی که در سوریه رخ داد بیانگر آن است که آمریکایی‌ها صرفا ادعای دموکراسی و حقوق بشر دارند از این رو لازم است کسانی که در داخل کشور رفتارهای ناصواب آمریکا را توجیه می‌کنند کمی به این رفتارها تامل کنند تا حقیقت را دریابند./813/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات