۲۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۶۱۶۲۳
آیت الله علوی گرگانی:

فضای مخرب مجازی کنترل شود

حضرت آیت الله علوی گرگانی با تأکید بر این که امروز فضای مجازی به جان جوانان ما افتاده است و هر روز مشکلاتی ایجاد می کند، گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم فضای مخرب مجازی را کنترل کنیم .
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با جمعی از طلاب و کاروان پیاده زیارتی احمد بن موسی(ع) فیروزآباد فارس با بیان این که در هر عصر و زمانی یک دسته از اولیای الهی مطابق با همان عصر و زمان به تبلیغ دین می پردازند، اظهار داشت: در روایت داریم عالم واقعی کسی که شأن زمان خود را بداند و واقعیت این است که در هر عصر و زمانی باید تبلیغات و حرکت های اسلامی متناسب با زمان باشد.

وی با تأکید بر این که امروز فضای مجازی به جان جوانان ما افتاده است و هر روز مشکلاتی ایجاد می کند، اظهار داشت: در روایات ما از این موضوع خبر داده اند که در آخرالزمان از شرق به غرب عالم ارتباط برقرار می شود و افراد به راحتی یکدیگر را می بینند که می بینیم همینطور شده است و یا بیان شده است که در آخرالزمان وسائلی پدید می آید که انسان ها به وسیله آن به آسمان ها پرواز می کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به این که حرکت عالم باید متناسب با زمان خودش باشد، ابراز داشت: باید به گونه ای برنامه ریزی کنیم که بتوانیم فضای مخرب مجازی را کنترل کنیم و از این رو باید برای جذب جوانان برنامه های متنوعی داشته باشیم و همین برگزاری سفرهای زیارتی و سیاحتی می تواند موجب جذاب جوانان به دین شود.

وی عنوان کرد: البته هرکاری که رنگ خدایی داشته باشد آخرتی می شود، همچنانکه در قرآن کریم به این مسأله اشاره شده و خداوند نیز قول داده است که در این صورت یعنی با کوشش و تلاش در مسیر الهی اجر و مزد زیادی به انسان عنایت خواهد کرد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به داستانی از امام سجاد(ع) در مورد کار برای خدا اظهار کرد: ایشان به یکی از شیعیان خود که مشغول درست کردن پنجره برای اتاق خانه خود بود، فرمودند تو می توانی همین کار خود را نیز خدایی کنی به این صورت که نیت اصلی این باشد که هر روز صبح صادق را ببینی و آماده نماز شوی.

وی در پایان خاطرنشان کرد: من هم این حرکت شما را تجلیل می کنم، واقعا حرکت پیاده روی برای زیارت هر امام یا امام زاده بزرگوراری همچون حضرت شاهچراغ ارزش زیادی دارد و می تواند موجب تبلیغ دین و جذب جوانان برای قرار گرفتن در مسیر اهل بیت(ع) بشود./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات