۳۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
کد خبر: ۵۶۱۶۶۹
استاد حوزه علمیه قم تبیین کرد؛

بی ثباتی اقتصادی و تزلزل اجتماعی؛ خواسته اصلی دشمنان انقلاب

حجت‌الاسلام موسوی بیان کرد: معنای ثبات قدم همان استقامت و ایستادگی است، امروز فشار اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده از سوی دشمن عاملی برای متزلزل کردن جامعه برهم زدن ثبات آن است.
سید موسی موسوی

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرارسیدن میلاد امام حسین(ع) و روز پاسدار، درباره فرهنگ مقاومت و ایستادگی آن حضرت(ع) اظهار داشت: آیه «فَاستَقِم كَما أُمِرتَ » که در دو جای قرآن آنهم با صیغه امر تکرار شده است دستور به ایستادگی و مقاومت می‌دهد.

فرهنگ قرآنی استقامت

وی با بیان این‌که تکرار آیات در قرآن نشان از اهمیت قضیه است، گفت: بحث استقامت و ایستادگی از جمله مسائل مهمی است که در قرآن بسیار مورد تأکید قرار گرفته است.

استاد حوزه و دانشگاه بغض دشمنان نسبت به نظام را تمام نشدنی دانست و ابراز کرد: این دشمنی هم حرف جدیدی نیست که گفته شود روزی تمام می‌شود؛ بلکه شدیدتر از قبل ادامه خواهد یافت و بر اساس تجربه این موضوع ثابت شده است.

وی با اشاره به فرهنگ مقاومت و ایستادگی در برابر ظالمان بیان کرد: امام حسین(ع) هیچ‌گاه زیر بار ظلم و استکبار نرفتند، اگر آن حضرت(ع) در برابر استکبار کوتاه می‌آمد، امروز هیچ اثری از اسلام و شیعه باقی نمانده بود.

فشار دشمن با هدف بی ثباتی اجتماعی

حجت‌الاسلام موسوی فشار اقتصادی دشمن را عاملی برای متزلزل کردن جامعه عنوان کرد و تأکید کرد: معنای ثبات قدم همان استقامت و ایستادگی است، امروز فشار اقتصادی و تحریم‌های اعمال شده از سوی دشمن عاملی برای متزلزل کردن جامعه برهم زدن ثبات آن است.

وی افزود: در فرهنگ مقاومت عاشورایی، امام حسین(ع) تحت تأثیر هیچ عاملی قرار نگرفتند، با این‌که حضرت مظهر احساسات پاک بودند؛ اما نه تنها این احساسات کوچکترین اثر منفی بر ایشان نگذاشت بلکه با عقلانیت و کمال خود به این نکته رسیدند که ایستادگی بر هدف، پیروزی را به دنبال خواهد داشت.

کارشناس مسائل فرهنگی خاطرنشان کرد: این سخن رهبر انقلاب که ایستادگی، عقب نشینی دشمن را به دنبال دارد، در واقع حرف قرآن است و «إِحدَى الحُسنَيَينِ» را به ارمغان می‌آورد، به این معنی که توسط شهادت یا غلبه بر دشمن پیروزی حاصل می‌شود.

امنیت امروز جامعه مرهون مقاومت شهدا

وی امنیت و آسایش امروز کشور را حاصل مجاهدت و مقاومت شهدا و رزمندگان دانست و گفت: اگر مقاومت رزمندگان دفاع مقدس وجود نداشت، بی تردید وضعیت دین و جامعه به‌صورت امروز نبود، آسایش و امنیت فعلی جوانان و نوامیس کشور مدیون فداکاری های شهدا و رزمندگان است.

حجت‌الاسلام موسوی اضافه کرد: در روزگار امروز هم امنیت کنونی جامعه مدیون جانفشانی‌ و مقاومت مدافعان حرم است که با ایستادگی خود در برابر دشمن، آنها را مغلوب کردند، و به تعبیر رهبر انقلاب اگر نبودند مدافعان حرم باید در همدان و کرمانشاه با داعش مبارزه می‌کردیم.

وی با اشاره به اینکه فرزندان انقلابی و مجاهد امروز، این فرهنگ مقاومت را از عاشورا گرفتند، تصریح کرد: آنچه انسان از فرهنگ عاشورا می‌آموزد سراسر ایستادگی و مقاومت است، اگرچه در این راه کشته شود و سر از بدنش جدا شود، امروز نام اباعبدالله الحسین(ع) در دنیا طنین انداز شده است؛ اما نامی از یزید و عمرأبن سعد(لعنت الله علیهم) وجود ندارد./۸۷۶/ت۳۰۲/س

خبرنگار: مهدی شاهی

ارسال نظرات