۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۵۶۱۶۸۴
استاد حوزه و دانشگاه تأکید کرد؛

استقلال اقتصادی محصول تحقق ارزش‌های اجتماعی و فرهنگی

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: اگر بتوان استقلال کشور را در مباحث اقتصادی حفظ کرد، در حقیقت نظام در یکی از ابعاد خود مقاوم شده است و فشارهای خارجی دیگر اثرگذار نخواهد بود که با تهدیدهای خارجی اقتصاد کشور دچار رکود یا تورم شود.
سید موسی موسوی

حجت‌الاسلام سید موسی موسوی، استاد حوزه و دانشگاه و مبلغ عالی حوزه علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اهمیت و جایگاه استقلال اقتصادی در رشد و تعالی نظام اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب چندین سال است که بحث استقلال اقتصادی را با تعابیر مختلفی همچون اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی عنوان می‌کنند.

استقلال اقتصادی سبب افزایش مقاومت

وی در ادامه افزود: هدف از این تعابیر، بیان استقلال اقتصادی به عنوان که یکی از ابعاد  استقامت و ایستادگی بر ارزش‌ها است.

استاد حوزه و دانشگاه استقلال اقتصادی را سبب مقاومت نظام دانست و تأکید کرد: اگر بتوان استقلال کشور را در مباحث اقتصادی حفظ کرد، در حقیقت نظام در یکی از ابعاد خود مقاوم شده است و فشارهای خارجی دیگر اثر گذار نخواهد بود که با تهدیدهای خارجی اقتصاد کشور دچار رکود یا تورم شود.

ایستادگی در ابعاد مختلف نظام

وی نظام اسلامی را دارای ابعاد مختلفی توصیف کرد و اظهار داشت: نظام اسلامی و زیرمجموعه‌های آن دارای ابعاد مختلف است، یک نظام دارای بخش اقتصادی و نظام دیگر دارای بخش امنیتی یا اجتماعی است، اگر مطرح می‌شود که نظام باید ایستادگی و استقامت داشته باشد، در تمامی بخش‌های نظام باید این استقامت وجود داشته باشد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب درباره مقاومت بر مبانی نظام گفت: رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام خمینی(ره) اولین شاخص انقلابی‌گری را پایبندی به مبانی و ارزش‌های اساسی انقلاب معرفی می‌کنند.

وی با اشاره به آیه 30 سوره فصلت بیان کرد: خداوند در این آیه شریفه، پایبندی به ارزش‌ها را استقامت می‌داند، از این‌رو مفاهیم پایبندی و استقامت نه تنها از هم جدا نیستند، بلکه مساوی با یکدیگر هستند.

ضرورت جدیت در اجرای اقتصاد مقاومتی

کارشناس مسائل فرهنگی با بیان اینکه دولت مردان باید اقتصاد مقاومتی را جدی بگیرند، گفت: مباحث نظام به هم وابسته و مرتبط با یکدیگر است، به همین خاطر نمی‌توان صرفا در بُعد ارزشی و فرهنگی استقامت و ایثار داشت، اما در ابعاد دیگر منفعل عمل کرد.

وی در پایان یادآور شد: در صورت تحقق اقتصاد مقاومتی، نظام اسلامی به ارزش‌های والایی که توسط دین، بزرگان و رهبر انقلاب تعریف شده است خواهد رسید./۸۷۶/ت۳۰۲/س

خبرنگار: مهدی شاهی

ارسال نظرات