۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹
کد خبر: ۵۶۱۸۳۷
حجت الاسلام همتیان خبر داد؛

تحصیل ۵۰ طلبه در مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی

حجت الاسلام همتیان زمان اعلام نتایج آزمون مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی را اواخر هفته آینده عنوان کرد و از تحصیل ۵۰ طلبه در این مؤسسه خبر داد.
همتیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی اصغر همتیان مسئول برگزارکننده آزمون کتبی مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی که پیش از ظهر امروز در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد،  در گفت‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به ارائه نکاتی درباره موسسه و آزمون پرداخت و اظهار داشت: این موسسه با عنایت رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی شد و تحت اشراف ایشان فعالیت می‌کند.

وی افزود: مسیر موسسه به گونه ای طراحی شده است که در آینده رشته‌های تخصصی موسسه به 15 رشته افزایش پیدا کند تا بتوان صاحب‌نظران و متخصصان فقهی متعددی را در عرصه‌های گوناگون داشت.

مسئول پذیرش مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی درباره مقاطع این موسسه گفت: سه مقطع در موسسه عالی فقه و علوم اسلامی وجود دارد که مقطع اول تمهیدی، مقطع دوم خارج حوزه و مقطع سوم فقه‌های تخصصی است.

وی درباره مقطع تمهیدی و خارج حوزه بیان کرد: این مقطع مخصوص طلاب پایه 9 و 10 حوزه علمیه است، مقطع خارج عمومی برای اول خارج حوزه است.

حجت الاسلام همتیان مقطع فقه‌های تخصصی را در چهار رشته عنوان کرد و گفت: مقطع فقه‌های تخصصی در چهار رشته فقه اقتصاد، فقه جزاء، فقه سیاست و فقه خانواده است.

وی درباره تعداد شرکت کنندگان در آزمون اظهار داشت: تعداد ثبت نام کنندگان در آزمون بالای سیصد نفر است و به همین خاطر برگزاری هردو آزمون کتبی و شفاهی در دستور کار قرار گرفت.

مسئول پذیرش مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی با اشاره به زمان اعلام نتایج اولیه آزمون گفت: اواخر هفته آینده نتایج آزمون کتبی اعلام می‌شود و افرادی که رتبه لازم را کسب کرده باشند به تدریج برای شرکت در مصاحبه علمی دعوت می‌شوند.

وی هدف از ایجاد موسسه عالی فقه و علوم اسلامی را این‌گونه بیان کرد: هدف ایجاد رشته‌های تخصصی فقهی است تا فقیهانی متخصص در رشته‌های خاص تربیت شوند.

حجت الاسلام همتیان درباره تعداد رشته‌های تخصصی موسسه عنوان کرد: اکنون چهار رشته تخصصی وجود دارد که بنای موسسه حرکت به سمت افزایش رشته‌ها تخصصی تا 15 رشته است به طوری که هر سال دو تا سه رشته اضافه شود.

وی در پایان با اشاره به پیشینه موسسه گفت: امسال سال دوم تأسیس موسسه است که در سال اول مجموعا29 نفر پذیرش شدند و سال دوم حدودا 20 نفر به جمع دانش‌آموختگان اضافه شد که در حال حاضر مجموع تحصیل کنندگان در موسسه 50 نفر هستند./876/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات