۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۵۶۱۸۹۸
قدیری ابیانه:

اردوغان ترکیه را در معرض تجزیه قرار داده است

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه وعده پیوستن به اتحادیه اروپا فریبی از سوی صهیونیست‌ها برای تجزیه کشور ترکیه است، گفت: اردوغان ترکیه را در معرض تجزیه قرار داد.
قدیری ابیانه

محمدحسن قدیری ابیانه مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره هجوم نابخردانه آمریکا به سوریه، گفت: امروز رسانه‌های غربی اذعان دارند که آمریکا به این امر مطمئن نبود که در سوریه سلاح شیمیایی استفاده شده است.

وی افزود: بنده معتقد هستم زمانی که آمریکا خود مطرح کننده این ادعا است و به خود اجازه می‌دهد با صحنه سازی بر مسند قضاوت تکیه زده و در موضع مجازات به کشور دیگر تجاوز کند؛ انعکاس این مطلب از سوی رسانه‌های غربی ادعایی بی پایه و بی اساس است.

قدیری ابیانه با بیان اینکه ارتکاب به جنایت و قتل در پرونده همه دولت‌های آمریکایی اعم از دموکرات و جمهوری‌خواه وجود دارد، ابراز کرد: جنایت و سلطه بر کشورهای ضعیف بخشی از راهکار آمریکا برای تامین نیازهای خودش در غارت منابع است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام حمله آمریکا به سوریه را اقدامی شکست خورده دانست و گفت: آمریکا در این حمله به اهداف خود دست نیافت و تعداد بسیاری از موشک‌هایش ردیابی و سرنگون شد، از دیگر اهداف آمریکا از این حمله نشان دادن ابهت و اقتدار خودش بود تا از این طریق مردم و دولت سوریه را بترساند که در این امر نیز موفق نشد به طوری که مردم سوریه بعد از آن بحران با سردادن شعارهای مرگ بر آمریکا و با در دست داشتن پرچم‌های سوریه، ایران و روسیه به شادمانی و پایکوبی پرداختند.

وی افزود: در حقیقت حمله آمریکا به سوریه در پی موفقیت‌هایی بود که سوریه در آزاد سازی غوطه شرقی برای تامین امنیت دمشق به دست آورد؛ بنابراین این موفقیت پیروزی بزرگی برای سوریه و شکست سنگینی برای آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع عربی که حامی سرسخت تروریست‌ها بودند به شمار می‌رود زیرا آنان نه تنها نتوانستند بشار اسد را ساقط و سوریه را تجزیه کنند بلکه با پیروزی‌های سوریه نیز روبرو شدند.

سفیر اسبق ایران در مکزیک و استرالیا با بیان اینکه امروز گروه‌های تکفیری در سوریه در حال اضمحلال است، تصریح کرد: با نابودی داعش آمریکا مجبور خواهد شد با خفت خاک سوریه را ترک کند از این رو نقشه آمریکا برای تحولات منطقه که به ضرر سوریه و به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی بود امروز یک نقشه شکست خورده است در حالی که دولت و مردم سوریه به همراه کشورهای ایران، لبنان و روسیه پیروز میدان به شمار می‌روند.

کارشناس علوم استراتژیک ادامه داد: البته در این جریان ما شاهد تجاوز ترکیه به خاک سوریه و ادعای ارضی علیه او بودیم حتی ابراز خرسندی آقای اردوغان نسبت به عملیاتی که آمریکا، انگیس و فرانسه علیه سوریه انجام دادند، نشان می‌دهد هر چند اردوغان از غرب در زمینه‌های مختلف روی گردان شده اما هر جا که به تضعیف دولت سوریه منجر شود دولت اردوغان از آن حمایت می‌کند.

وی افزود: دولت اردوغان عقیده دارد که کردهای سوری درصدد تضعیف ترکیه هستند البته ترکیه این امر را بهانه‌ای قرار داده تا تضعیف ساختن دولت قانونی سوریه را مجاز اعلام کند، به طور قطع این ننگ در تاریخ سیاست مداری آقای اردوغان باقی خواهد ماند. اردوغان نه تنها نتوانست و نخواهد توانست به گسترش و وسعت سرزمینی ترکیه بپردازد بلکه ترکیه را امروز در معرض تجزیه غربی‌ها و صهیونیست‌ها قرار داده است و این خطر روز به روز در حال افزایش است.

قدیری ابیانه ادامه داد: از ابتدا وعده اروپایی‌ها در پذیرش ترکیه به عنوان اتحادیه اروپا فریب و نیرنگی بیش نبود آنان ابتدا وانمود کردند که با این امر موافق بوده و خواستار گسترش سرزمینی ترکیه هستند در حالی که دولت اردوغان غافل از سیاست صهیونیست‌های حاکم بر کشورهای غربی بود چرا که سیاست آنان براساس سیاست سلطه از نیل تا فرات استوار بوده و سرچشمه فرات کشور ترکیه است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام در پایان با تاکید بر انیکه پیروز اصلی این میدان مقاومت است، خاطرنشان کرد: امروز بسیاری از کشورهای غربی اذعان دارند که دیگر نمی‌توانند کاری از بیش ببرند و باید سوریه را ترک کنند. البته سوریه حق دارد کشورهای متجاوز انگلیس، فرانسه و آمریکا را مورد هجوم قرار دهد و موشک باران کند، او حق دارد عربستان و کشورهایی که در تامین مالی حمله آمریکا به سوریه نقش داشتند را مورد هدف قرار دهد، حال اینکه سوریه تصمیم تلافی کردن داشته باشد یا خیر، تصمیمی است که باید دولت سوریه باید اتخاذ کند./۸۱۳/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات