۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۰۶
کد خبر: ۵۶۲۰۱۴
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

حضرت عباس مظهر ایمان و بصیرت بودند

استاد حوزه علمیه با تاکید بر این که بصیرت نافذ مهمترین شاخصه حضرت عباس(ع) بود، گفت: این بصیرت به حدی بود که حضرت همه جریانات را تا ابدیت مشاهده می‌کردند.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، همزمان با خجسه سالروز میلاد با سعادت قمر بنی هاشم حضرت عباس(ع) در حسینیه هدایت به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: همه آیات قرآن کریم برای بشر روشنگری و هدایت است و خداوند این هدایت گری را بر اساس فهم مردم در نظر گرفته است.

وی افزود: در قیامت کسی نمی‌تواند ادعا کند که اگر وسیله‌ای برای هدایت ما وجود داشت ما رستگار می‌شدیم.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با استناد به سوره انعام، ابراز کرد: خداوند در این سوره درباره برخی از مردم مدینه می‌فرماید: اگر مومنان واقعی نزد تو آمدند به آنها بگو خداوند برای شما امنیت کامل فراهم کرده است؛ مراد از این کلام آن است که پیامبر نگرانی مومنان را رفع کنند و به آنان اطمینان دهند که خداوند به مومنان امان و آرامش می‌دهد تا از نگرانی‌ها رها شوند.

این مفسر قرآن کریم با بیان اینکه مومن هرگز از مسیر صراط منحرف نمی‌شود، اظهار داشت: متاسفانه امروز به جای اینکه آرامش در جامعه گسترش یابد استرس و اضطراب اکثر کشور را احاطه کرده است برای نجات از این اضطراب توکل به خداوند است زیرا اگر انسان به خداوند توکل داشته باشد کسی نمی‌تواند در حق او ظلم و ستم کند.

استاد حوزه علمیه در ادامه با اشاره به اینکه انسان بی دین مولد ایجاد اضطراب برای خود و اطرافیان است، گفت: انسان مومن نگرانی روحی و درونی ندارد زیرا می‌داند که خداوند مهربانی کردن به مومن را بر خودش واجب کرده است.

این خطیب مشهور در ادامه اضافه کرد: خداوند می‌فرماید: اگر شما مومنان در پنهان و آشکار و از روی غفلت خطا و لغزش کردید و پشیمان شدید بدانید که خداوند غفور و رحیم است؛ اهل بیت(ع) جلوه رحمانیت خداوند هستند، بخشش حر از سوی امام حسین(ع) نمایش رحمت و مغفرت حضرت بود امام حتی حر را تحقیر نکردند و او را آزاده خواندند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه بسیاری از مردم مکه صدای قرآن را شنیدند ولی به او ایمان نیاوردند، گفت: در مدینه جریانی با نقاب دین علیه قرآن و پیامبراکرم(ص) وجود داشت بر همین اساس خداوند می‌فرماید: اگر جهنم من هفت طبقه است بدترین بخش آن را برای منافقان قرار دادم.

استاد حوزه علمیه در پایان با تاکید بر این که بصیرت نافذ مهمترین شاخصه حضرت عباس(ع) بود، خاطرنشان کرد: این بصیرت به حدی بود که حضرت همه جریانات را تا ابدیت مشاهده می‌کردند. مادر نقش بسزایی در تربیت فرزند دارد امروز جوانان باید بدانند که با چشم چرانی برای خود همسر انتخاب نکنند چرا که حاصل انتخاب نادرست فرزند نا اهل است، حضرت عباس(ع) پرورش و رشد یافته دامنی پاک بودند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات