۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۹
کد خبر: ۵۶۲۰۱۵
مرکز اسناد انقلاب اسلامی معرفی کرد؛

بسته کتاب «امریکا» ویژه سی‌ویکمین نمایشگاه کتاب

مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب «امریکا» ویژه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را معرفی کرد.
بسته کتاب آمریکا

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از مرکز اسناد انقلاب اسلامی، با توجه به  فرارسیدن سی‌و‌یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران،  مرکز اسناد انقلاب اسلامی بسته کتاب با موضوع “امریکا” را برای استفاده علاقه مندان معرفی کرد.

در این بسته٬ کتاب‌هایی با عنوان «دموکراسی برای اقلیت»، «جهان در بحران؛ پایان قرن آمریكایی»، «جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال استریت(ماهیت و پیامدها)»، «سلطه همه‌جانبه: دموكراسی خودكامه در نظم نوین جهانی» و «نومحافظه‌كاری و سیاست خارجی یک ‌جانبه‌گرای آمریكا» به مخاطبان عرضه می‌شود.

۱- دموکراسی برای اقلیت (سیاست و حکومت در امریکا)

کتاب «دموکراسی برای اقلیت» به بررسی ساختار قدرت و کانون‌های تأثیرگذار در ایالات متحده آمریکا پرداخته است. از جمله مبحث مورد نظر کتاب مافیای پشت پرده قدرت و ثروت حاکم بر آمریکا است که بر تمام بخش‌های زندگی مردم آمریکا سیطره دارند و با فریب و نیرنگ مردم آمریکا را زیر سلطه خود قرار داده‌اند.

این کتاب در قالب ۱۵۰۰ نسخه با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان توسط انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

۲- جهان در بحران؛ پایان قرن آمریكایی

سیاست‌های سلطه‌جویانه آمریکا در جهان و به ویژه منطقه غرب آسیا موجب شکست طرح‌های کلی و اصطلاحا استراتژی‌های آن کشور شده و حمله به عراق و افغانستان و تجارت اسلحه و … موجب بدبینی بشریت به ایالات متحده شده است. بر این اساس دوره فعلی را پایان قرن آمریکایی نامیده‌اند. همه این موضوعات در کتاب “جهان در بحران، پایان قرن امریکایی” مطرح شده و مورد بررسی قرار گرفته است.

کتاب یادشده در قالب ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۹۰۰۰ تومان توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

آثار «امریکاشناسی» را در نمایشگاه کتاب

۳- جنبش ۹۹ درصدی اشغال وال استریت(ماهیت و پیامدها)

اشغال وال استریت عنوانی در اشاره به اعتراض‌ها و تظاهرات‌های خیابانی در آمریكا است كه از تاریخ ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۱ در وال استریت نیویورك آغاز شد و تا ۲۴ مارس ۲۰۱۲ در جریان بود. این اعتراضات به دلیل بی‌عدالتی حاکم بر کشور آمریکا و تفوق اقلیت ثروتمند بر ۹۹درصد جامعه آمریکا است.

در حال حاضر عده‌ای از صاحب‌نظران اقتصاد لیبرال معتقدند كه بی‌‌عدالتی در ذات نظام اقتصادی غرب وجود دارد و شكاف‌های عمیق طبقاتی در آن قابل مشاهده است. در واقع رشد اقتصادی و درآمد حاصل از آن تنها به درصد معدودی از اعضای جامعه اختصاص یافته است.

این کتاب در قالب ۱۰۰۰ نسخه با قیمت ۱۷۰۰۰تومان توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

۴- سلطه همه‌جانبه (دموكراسی خودكامه در نظم نوین جهانی)

نویسنده در این كتاب نشان داده است كه ایالات متحده هدفی جز تحكیم سلطه همه‌جانبه در عرصه‌های مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی ندارد و تمام شعارهای این كشور همچون مبارزه با كمونیسم و تروریسم، گسترش آزادی و دموكراسی در سایر كشورها و ادعای دفاع از حقوق بشر، همگی در این راستا قابل ارزیابی است. ضمن اینكه در همین زمینه، آمریكا از هر ابزاری برای براندازی دولت‌های مخالف خود بهره برده است.

این کتاب در قالب ۲۰۰۰ نسخه باقیمت ۷۳۰۰تومان توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است.

۵- نومحافظه‌كاری و سیاست خارجی یک ‌جانبه‌گرای آمریكا

ریاست خارجی آمریكا پس از دوران جنگ سرد توسط عده‌ای از روشنفكران و سیاستمداران تندرو به سمت اهداف خاصی سوق داده شده است. این افراد كه با عنوان گروه «نومحافظه‌كاران» یا «نئوكان‌ها» معروف هستند، دارای تمایلات جنگ‌طلبانه از قبیل دخالت نظامی به صورت حمله پیش دستانه و تغییر رژیم‌های ناهمسو با منافع آمریكا با توجیه دموكراسی‌سازی با ابزار و قوه‌ قهریه و معتقد به سیاست خارجی یک ‌جانبه‌گرا و تهاجمی‌اند.

نومحافظه‌كاران نیز به نوبه‌ خود تحت تأثیر افكار و اندیشه‌های «لئو اشتراوس»، فیلسوف سیاسی آلمانی‌الاصل آمریكایی قرار دارند. این اندیشه در مراحل بعدی براساس منافع ملی آمریكا به صورت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری متحول شده است.

این کتاب در قالب ۱۵۰۰ نسخه باقیمت ۱۰۰۰۰تومان توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی چاپ و منتشر شده است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات