۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۷
کد خبر: ۵۶۲۰۳۷
مدیرکل کمیته امداد قم خبر داد؛

کمک ۳۸۰ میلیارد ریالی قمی ها به مددجویان کمیته امداد در سال ۹۶

مدیرکل کمیته امداد قم با بیان این که مردم قم در سال ۹۶ مبلغ ۳۸ میلیارد تومان به مددجویان کمک کردند، گفت: مردم در بخش کمک های مردمی رتبه اول را در کشور دارند.
کمک ۳۸۰ میلیارد ریالی قمی ها به مددجویان کمیته امداد در سال ۹۶ کمک ۳۸۰ میلیارد ریالی قمی ها به مددجویان کمیته امداد در سال ۹۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم در دیدار حضرت آیت الله مکارم شیرازی با بیان این که مردم قم با کمک خود در کشور پیشتاز هستند، گفت: مردم در بخش کمک های مردمی رتبه اول را در کشور دارند.

وی افزود: مردم قم در سال ۹۶ مبلغ ۳۸ میلیارد تومان به مددجویان کمک کردند، تمام تلاش ما این بوده که با اجرای رهنمودهای بزرگان و رویکردی فرهنگی به مددجویان خدمت کنیم، ۱۸۰۰ یتیم داریم که سرانه بیش از ۳۴۰ هزار تومان به آن ها پرداخت می شود.

میرشکار با بیان این که در سال 96 بیش از ۱۳۰ مسکن برای نیازمندان خریداری شده است، اظهار داشت: در زمینه ازدواج ۸۹۶ نفر از دختران تحت پوشش کمیته امداد  مورد حمایت قرار گرفتند تا بتوانند زندگی خود را آغاز کنند.

وی از پرداخت وام قرض الحسنه بدون به مددجویان خبر داد و ابراز داشت: این صندوق سپرده افراد خیر را می گیرد اما سودی نمی دهد بلکه برای مددجویان به صورت وام بدون سود مصرف می شود که 3 هزار و 800 نفر  در سال 96  از کمیته امداد وام گرفته اند.

مدیرکل کمیته امداد قم ادامه داد: در بخش اشتغال کارهای خوبی انجام شده و در سال ۹۶  هزار  و ۳۰۰ نفر از پوشش امداد خارج شدند و برنامه امسال نیز بر همین تعداد خواهد بود

وی عنوان کرد: سعی داریم که کارهای فرهنگی مورد توجه لازم باشد و به به گونه ای انجام شود که الگو باشد، برای نخستین بار اداره ای  در قم ویژه بانوان تاسیس شده که زنان سرپرست خانوار از این اداره خدمت می گیرند.

میرشکار خاطرنشان کرد: در کار فرهنگ توجهی ویژه ای بر بالا بردن بینش علمی و اعتقادی خانواده ها داریم، برای نخستین بار در کشور در طرح مددکاری اسلامی از طلاب استفاده شده تا به امور دینی افراد رسیدگی شود و  تاکنون تاثیرات فوق العاده ای داشته است؛ رییس کل کمیته امداد هم بر استفاده از ظرفیت حوزه تاکید دارد.

وی اضافه کرد: در سال 96 بیش از 2 هزار و 700 نفر به زیارت امام رضا(ع) اعزام شدند و 800 نفر با کمک خیرین به کربلا رفتند، در حال حاضر 21 هزار هزار خانواده تحت پوشش هستند که ۳۸ هزار نفر می شوند.

مدیرکل کمیته امداد قم با بیان این که سعی داریم به سمت کاهش تعداد مددجویان برویم، گفت: از آبان ۹۵ تا اسفند ۹۶ نزدیک ۲۶۰۰ خانواده از تحت پوشش خارج شدند؛ برای نخستین بار 150  نفر بعد از طلاق برگشتند و دوباره زندگی را آغاز کردند

وی افزود: در حوزه فرهنگی، طلاب ماهیانه به خانواده ها سر می زنند و برنامه های دینی برای افزایش منزلت اجتماعی و دینی مددجویان انجام می دهند./1323/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات