۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۵۶۲۰۹۸

طرح ملی بانوان یاور نماز در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی بانوان یاور نماز از سال گذشته با حضور ۵۰ نفر از ائمه جماعات فعال مدارس و اعضای کانون های یاوران نماز مدارس علمیه خواهران استان برگزار و امروز به کار خود پایان داد.
طرح ملی بیان در استان چهارمحال و بختیاری

فاطمه اسکندری، معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به برگزاری طرح ملی بانوان یاور نماز در این استان اشاره کرد و گفت: این طرح از سال گذشته در بازه های زمانی مختلف با حضور 50 نفر از ائمه جماعات فعال مدارس و اعضای کانون های یاوران نماز مدارس علمیه خواهران استان برگزار و امروز به کار خود پایان داد.

اسکندری با بیان اینکه این طرح از سوی معاونت فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان و با همکاری ستاد اقامه نماز برگزار شد، اظهار کرد: اشاعه و ترویج فرهنگ نماز، گسترش فعالیتهای فرهنگی، هنری و پژوهشی مرتبط با نماز و تربیت مربیان توانمند در عرصه آموزش نماز با رویکرد تخصصی نمودن تبلیغ در امر نماز، از مهمترین اهداف برگزاری این طرح در استان بود.

وی با اشاره به مهمترین مباحثی که در این طرح برای مبلغات ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این دوره مطالبی با عنوان پیوند عبادت و خلقت، هدف از آفرینش و عظمت خلقت، اهمیت نماز از دیدگاه قرآن و روایات، راه های تکمیل نماز و موانع قبولی آن و آداب نماز، بررسی آثار نماز از دیدگاه قرآن و اندیشمندان و خلاصه ای از اسرار نماز برای ائمه جماعت ارائه شد.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه اگر فرهنگ نماز و نمازخوانی در جامعه نهادینه شود، بسیاری از آسیبهای اجتماعی برطرف خواهد شد، گفت: به یقین نقش حوزه های علمیه خواهران در نهادینه کردن فرهنگ نماز در بین عموم مردم غیرقابل انکار است.

این مقام مسؤول با تأکید بر اینکه شرایط کنونی جامعه با گذشته بسیار متفاوت است، تصریح کرد: صرف طلبه بودن نمی توان بر همه امور فرهنگی و دینی تسلط داشت؛ باید در هر زمینه ای طلبه متخصص آن زمینه را تربیت کنیم تا بتوانیم جوابگوی نیازهای جامعه باشیم./9457/ت303/ب1

ارسال نظرات