۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۶۲۱۴۲
مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا همدان:

اسلام از اشرافی گری و تجمل گرایی ضربه می خورد

مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینا همدان گفت: خطر رفاه طلبی و تجمل گرایی برای جوامع خیلی مشکل آفرین است، سید الشهدا(ع) زمانی علیه حکومت یزید قیام کرد که از اسلام چیزی به جز ظواهر نمانده بود و خوی اشرافی گری و تجمل گرایی بر جامعه اسلامی حاکم بود.
حجت الاسلام علی محمد عباسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان حجت الاسلام علی محمد عباسی مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینای همدان عصر امروز در مسجد مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) بیان داشت: امام سجاد(ع) در شرایطی سخت توانست به مبارزه با حکام ظالم زمان خود مبارزه کند و با بیانات و حرکات سیاسی جلوی شیوع فرق انحرافی بایستد.

وی تصریح کرد: حوزه های علمیه امروز باید همانند امام سجاد(ع) مقابل فرق انحرافی و اسلامی انگلیسی که سبب اسلام هراسی در جهان شده اند بایستند.

حجت الاسلام عباسی گفت: متاسفانه امروز ما در جهانی زندگی می کنیم که هم در فضاهای مجازی و هم در فضای حقیقی دین مبین اسلام را آماج شبهات و سوالات ظالمانه قرار داده اند به همین سبب اگر تمعیق در دین حاصل شود شاهد گمراهی انسان های آزاده نخواهیم شد.

وی در ادامه افزود: تعمیق سیاست باید در کنار تعمیق دین حاصل شود تا گمراهی در بین توده های مردم ایجاد نشود و به همین سبب است که امام خمینی(ره) به دنبال تعمیق دین و سیاست در بین آحاد مردم بودند.

مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه بوعلی سینای همدان گفت: خطر رفاه طلبی و تجمل گرایی برای جوامع خیلی مشکل آفرین است، سید الشهدا(ع) زمانی علیه حکومت یزید قیام کرد که از اسلام چیزی به جز ظواهر نمانده بود و خوی اشرافی گری و تجمل گرایی بر جامعه اسلامی حاکم بود.

وی افزود: امام سجاد(ع) در زمانی زندگی می کرد که باید به احیای مجدد اسلام ناب محمدی می پرداخت، امروز نیز باید در این باره ما مقابل اسلام آمریکایی و وهابیت بایستیم.

حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: در کشور های اروپایی و آمریکایی که آزاد مردان به دین اسلام گرایش پیدا می کنند در سوی دیگری از جهان اسلام فرقه ای ایجاد می شود با گرایش ضد دینی و وحشی گری تا افرادی که گرایش پیدا کردند را از مسیر دور کنند.

وی در پایان گفت: هر دو مسیر شیعه انگلیسی و اسلام آمریکایی در نظر دارند دین اسلام ناب محمدی را در اذهان مردم خراب جلوه بدهند و همانگونه که امام معصوم نقش مقابله با این گروه ها را دارد حوزه های علمیه نیز در این زمان وظیفه مقابله با این تفکرات را دارند./۹۷۹/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات