۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۵۶۲۳۲۴
ششم و هفتم اردیبهشت ماه؛

چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت برگزار می شود

حجت الاسلام پورسیدآقایی از برگزاری چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور بیش از ۵۰ میهمان خارجی از ۱۶ کشور در شهر مقدس قم خبرداد.
دکترین مهدویت(نشست خبری)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی رییس مؤسسه آینده روشن پیش از ظهر امروز در نشست خبری چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با بیان این که مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی است، اظهار داشت: همایش امسال نیز با همین موضوع برگزار می شود.

حجت الاسلام پورسیدآقایی بیان داشت: مراکز مختلفی از جمله دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه باقرالعلوم(ع)، دفتر تبلیغات اسلامی، دانشگاه جامع امام حسین(ع)، دانشگاه عالی دفاع ملی، مؤسسه امام خمینی(ره)، دانشگاه ادیان و مذاهب، دانشگاه مذاهب اسلامی، جامعه الزهرا و مرکز تخصصی موعود با ما همکاری داشتند و در روزهای گذشته 15 پیش نشست در همین مراکز برگزار شد.

وی با اشاره به این که برخی مراکز در اجرا با این همایش همکاری می‌کنند، عنوان داشت: این مراکز صدا و سیما، مسجد مقدس جمکران، وزارت خارجه، شهرداری قم، نیروی انتظامی، ستاد کل نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، بنیاد حضرت مهدی(عج)، مجمع تقریب مذاهب اسلامی، شبکه نور، شبکه قرآن و رادیو معاف هستند.

رییس پژوهشکده مهدویت عنوان کرد: با توجه به رویکرد این همایش مبنی بر مذاهب اسلامی میهمانان داخلی و خارجی ما علمایی از اهل سنت هستند و البته نمایندگان ولی فقیه استان های سیستان و بلوچستان و کردستان و گلستان نیز حضور خواهند داشت که این افراد به علاوه نزدیک به 30 نفر از بزرگان حوزوی و دانشگاهی داخلی هستند.

وی خاطرنشان کرد: اسپانیا، یمن، مصر، عربستان، تانزانیا، سوریه، لبنان، عراق، پاکستان، هند، روسیه، بحرین، عمان، ترکیه، بنگلادش، قزاقستان و الجزایر کشورهایی هستند که علمایی از آن برای حضور در همایش دعوت شده اند و نزدیک به 50 نفر هستند و تعداد زیادی از آنها امروز وارد کشور می شوند.

حجت الاسلام پورسیدآقایی با تأکید بر این که حدود 10 سفیر از کشورهای اسلمی در همایش حضور خواهند داشت، ابراز داشت: اهدای لوح به 30 نفر از مهدی یاوران در حوزه های پژوهش، کارهای خیر، رسانه و مقالات و کتاب های برتر که در طول سال گذشته رصد شده اند از جمله برنامه های ما خواهد بود؛ همچنین از نرم افزار دکترین مهدویت و آخرین مسیح به علاوه رونمایی از چندین مجله و کتاب نیز رونمایی خواهد شد.

وی ابراز داشت: سخنران مراسم افتتاحیه همایش دکترین مهدویت آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه به علاوه یکی از شخصیت های برجسته اهل سنت هستند و در مراسم اختتامیه نیز آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی سخنرانی خواهند کرد؛ یکی از برنامه های اصلی ما برگزاری میزگرد تخصصی علمای مذاهب اسلامی در موضوع «اصالت و نقش مهدویت» است.

رییس مؤسسه آینده روشن اضافه کرد: ما مثل سال های گذشته چهار کمیسیون خواهیم داشت که به مدت دو روز 126 مقاله فرصت طرح خواهند داشت که هر مقاله با طرح و بررسی 15 دقیقه فرصت داشته و در انتهای همایش نیز بیانیه اختتامیه قرائت می شود.

وی با بیان این که چهار کمیسیون در حول سه محور برگزار می شود، یادآور شد: این سه محور اصالت مهدویت، محور دوم مهدویت و آینده جهان و محور سوم کارکرها است؛ محور اول دو کمسیون برگزار می شود و در محور دوم و سوم هر کدام یک کمسیون خواهند داشت؛ برنامه افتتاحیه و اختتامیه از شبکه قرآن و معارف سیما و همچنین شبکه جهانی ولایت به صورت مستقیم پخش خواهد داشت.

حجت الاسلام پورسیدآقایی گفت: حتی کمیسیون های همایش ضبط شده و در طول سال از شبکه قرآن و شبکه چهار سیما در طول سال پخش خواهد شد؛ موضوع همایش سال آینده هم در خود همایش مطرح خواهد شد.

وی ابراز کرد: مقالات برتر در مجله علمی پژوهشی «مشرق موعود» منتشر و در روز همایش به میهمانان تقدیم خواهد شد و همچنین در مجله علمی ترویجی مؤسسه نیز 12 مقاله منتشر خواهد شد؛ خبرنامه همایش نیز در روز همایش اهدا می شود.

رییس پژوهشکده مهدویت عنوان کرد: چنین کاری بدون همکاری مراکز مختلف ممکن نیست چه از حوزه و چه از بیرون حوزه باید به این کار کمک رسانده شود و دبیرخانه دائمی همایش که مسؤولیت آن را حجت الاسلام حسین پور عهده دار هستند در طول سال بار زیادی را به دوش می کشند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت نشر اندیشه مهدویت در جامعه خاطرنشان کرد: البته این کار کوچکی برای امام زمان(عج) خواهد بود و ارزش این کار با دیگر اموری خیری که وجود دارد قابل مقایسه نیست.

گفتنی است،‌همایش بین المللی دکترین مهدویت ۶ و ۷ اردیبهشت ماه در سالن همایش های رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) شهر مقدس قم برگزار می شود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات