۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۸
کد خبر: ۵۶۲۳۵۴
آیت‌الله ری شهری:

ناسزاگویی نشانه رخنه شیطان به درون قلب انسان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه فحش و ناسزاگویی نشان از رخنه شیطان به درون قلب انسان دارد، گفت: فحش و لعن دادن مورد مذمت آیات و روایات است.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری، امروز قبل از آغاز درس خارج فقه حوزه علمیه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: سوء ظن، حسد، آرزو و آمال باطل از القائات شیطان در ضمیر و جان انسان است.

وی افزود: طبق صریح کلام امام سجاد(ع) در دعای شریف مکارم الاخلاق انسان باید از خداوند بخواهد این القائات به ذکر الهی تبدیل شوند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری فحش دادن و ناسزا گویی را از دیگر القائات شیطان بیان کرد و اظهار داشت: بدگویی و ناسزاگویی از القائات و وساوس شیطانی است که در لسان و عمل ظاهری انسان آشکار می‌شود.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به روایتی از پیامبراکرم(ص)، ابراز کرد: حضرت فرمودند: خداوند انسان بدزبان و ناسزا گو را دوست ندارد هرگز به کسی ناسزا نگویید.

آیت‌الله ری شهری در پایان با استناد به کلام امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: اگر فردی در حق کسی ظلم کرد و شخص مظلوم، ظالم را فحش و ناسزا بگوید کار مظلوم بدتر از ظلم ظالم خواهد بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات