۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۵۶۲۳۹۶
مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدویت خبر داد؛

فعالیت ۱۵۰ روحانی برای انجام فعالیت های فرهنگی در نیمه شعبان

حقیقت با اشاره به برقراری نزدیک به ۱۲۰ ایستگاه فرهنگی و خدماتی در حد فاصل بلوار پیامبر اعظم(ص) از فعالیت ۱۵۰ روحانی برای انجام فعالیت های فرهنگی در نیمه شعبان خبرداد.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مسؤولان ستاد مردمی اجتماعات مهدوی با حضور در بیت حضرت آیت الله علوی گرگانی با این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم دیدار و گفت‌وگو کردند.

علی حقیقت مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدویت در این دیدار اظهار داشت: این ستاد که فعالیت های آن اختصاص به امام زمان(عج) دارد، در عرصه های مهختلف نیز فعالیت می کند و ما در این حرکت گروه های مختلف مردمی را وارد کار کرده و از پتانسیل مردمی استفاده می کنیم.

وی با بیان این که برنامه های این ستاد هم درمشهد و هم در قم فعالیت دارد، عنوان کرد: فعالیت های ما به دو بخش موسمی و دائمی تقسیم می شود؛ بخش موسمی در ایام مهم سال مثل نیمه شعبان، غدیر و نه ربیع الاول و روز درخت کاری با رویکرد مهدوی شکل می گیرد و یک سری برنامه ها نیز به صورت هفتگی در طول سال است.

مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدویت اضافه کرد: رویکرد جدی ما فرهنگ عمومی است به این دلیل که دشمن روی فرهنگ عمومی از جمله بدحجابی و برخی عناوین دیگر سرمایه گذاری کرده و ما در مقابل به یکی از توصیه های اسلام که تعظیم شعائر است درمورد مهدویت توجه ویژه کرده ایم و  حتی در بحث غدیر نیز رویکرد مهدوی را پیش گرفتیم.

وی ادامه داد: ما در موضوع غدیر گفتیم همانطور که در آن روز با حضرت علی بیعت صورت گرفت باید با امام زمان(عج) نیز بیعت در هر روز داشته باشیم و به همین جهت پیاده روی مردمی با حضور بیش از 100 هزار نفر از مردم از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت جمکران در سال گذشته بسیار چشم گیر بود.

حقیقت با بیان این که برنامه های این ستاد حتی در روز درخت کاری و محیط زیست نیز اجرا می شود، خاطرنشان کرد: ما در موضوع محیط زیست که در 16 شهر انجام شد به این صورت کار کردیم که انتظار حرکت است و سکون نیست و کسی که منتظر است باید اقدام کند، هرچند دعا جایگاه ویژه ای دارد ولی به تنهایی کفایت نمی کند و در ادامه شخص منتظر باید ببیند برنامه امام زمان(عج) در مورد محیط زیست چگونه است.

وی اضافه کرد: در روایاتی که در مورد جهان پس از ظهور وارد شده است در مورد محیط زیست داریم که زمین ها بایر نیستند و در نتیجه باید از الان به فکر بود و هر منتظر لا اقل باید چند درخت بکارد و با این رویکرد گروه های محیط زیستی نیز به این طرح پیوستند و نهال هایی با نام امام زمان(عج) و شهدای مدافع حرم کاشته شد.

مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدویت اضافه کرد: ما در مورد نیمه شعبان نیز سه سال فعال بودیم که امسال سال چهارم است که د با الگو گیری از امام زمان(عج) به این نتیجه رسیدیم که اولا در امتداد اربعین باید مردم را متوجه امام زمان(عج) کنیم و اجتماع بزرگ چند میلیون نفری برای حضرت داشته باشیم.

وی ادامه داد: گروه های مردمی در سال گذشته با برقراری 102 ایستگاه به انجام کارهای پذیرایی و خدماتی مثل ویزیت رایگان و همین طور کارهای فرهنگی با حضور روحانیون را در دستور کار خود قرار دادند.

حقیقت با بیان این که در سال گذشته بیش از 100 ایستگاه و بالای 300 غرفه برقرار شد، خاطرنشان کرد: همکاران ما حدود 480 هزار غذا و بالای یک ملیون و 200 هزار نوشیدنی توزیع کردند و حدود 60 غرفه فرهنگی و همین میزان غرفه خدماتی داشتیم.

وی ادامه داد: کار اصلی ما تسهیل فعالیت های غرفه داران است، به عنوان مثال در سال گذشته 300 هزار لیتر آب بین ایستگاه ها توزیع کردیم که با کمک گروه های مردمی و 550 خادم در ستاد صورت گرفت و حدود هشت هزار قالب یخ توزیع شد و خود ما نیز در مورد کارهای فرهنگی نیز برنامه داشتیم.

مسؤول ستاد مردمی اجتماعات مهدوی تصریح کرد: ما خودمان را مطیع نظام و رهبری می دانیم ولی در جریانات سیاسی حزبی ورود نمی کنیم بلکه سال گذشته ملاک انتخاب اصلح را بدون اشاره به کسی از فرمایشات امام و رهبری برای مردم تبیین کردیم و همین طور کارهای تبلیغی و اطلاع رسانی نیز انجام می دادیم.

وی از حضور بیش از هفتصد هزار نفر در حدفاصل بلوار پیامبر اعظم(ص) در سال گذشته خبرداد و یادآور شد: پیش بینی ما برای امسال این است که جمعیت از یک ملیون بالاتر برود و 116 ایستگاه نیز تا الان برای گرفتن غرفه ثبت نام کرده اند و تدابیری اندیشده ایم که 150 روحانی کار تبلیغی را در این چند روز انجام بدهند./1330/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات