۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
کد خبر: ۵۶۲۵۳۳
در دوازدهمین نشست عرفان های نوظهور مطرح شد؛

"قانون جذب" مفسدان اقتصادی را "نابغه" می‌داند

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی یکی از آسیب های جریان تفکر نوین را این گونه توصیف کرد: این جریان سبب شده است که امروزه شهرام جزایری که فساد اقتصادی اش را همه می دانند به جای مفسد اقتصادی با عنوان «نابغه اقتصادی» معرفی شود.
حجت الاسلام حسین عرب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری  رسا، حجت الاسلام حسین عرب مدیر عامل مؤسسه بهداشت معنوی در سیف در دوازدهمین نشست از سلسله هم اندیشی علمی با موضوع عرفان های نوظهور که عصر امروز در سالن جلسات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم برگزار شد، به بررسی موضوع «معنویت هالیوودی و معنویت بدون دین» پرداخت و گفت: در رفتار برخی از سلبریتی های سینمای هالیوود همانند «جیم کری و شان استون» اخیراً نوعی معنویت مردن و جدید به چشم می خورد که نباید با معنویت حقیقی اشتباه گرفته شود.

وی افزود: شان استون چندی قبل به ایران آمد و در ظاهر شیعه شد و شهادتین گفت، برای همین مورد توجه عمومی و رسانه ها قرار گرفت، اما در حقیقت با توجه به مصاحبه ای که وی با فاکس نیوز دارد صراحتاً اعلام می کند که «من دین خود را توسعه داده ام، پیامبر اسلام و امیرمؤمنان را قبول کردم، همانطور که بودا و ... را قبول کردم»؛ اما متأسفانه در رسانه های ما آن چیزی نمایش داده شد که باب میل شان بود.

بی سوادان استاد قانون جذب می شوند!

حجت الاسلام عرب با انتقاد از اینکه امروزه بسیاری از افرادی که سوادی ندارند خودشان را با عنوان استاد قانون جذب و الگوی موفقیت معرفی می کنند، ابراز کرد: باید گفت که اگر این رفتار کنترل نشود بی تردید جریان تفکر نوین در فرهنگ جامعه رسوب و رسوخ می کند که نمونه این رسوب را در توئیت های سلبریتی ها مشاهده می کنیم که با اطلاع و یا بی اطلاع جریان تفکر نوین را معرفی می کنند.

معرفی مفسدان اقتصادی با عنوان «نابغه اقتصادی» در قانون جذب

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی یکی از آسیب های جریان تفکر نوین را اینگونه توصیف کرد: این جریان سبب شده است که امروزه شهرام جزایری که فساد اقتصادی اش را همه می دانند به جای مفسد اقتصادی با عنوان «نابغه اقتصادی» معرفی شود؛ جالب است بدانیم که وی در پاسخ به سؤال «اگر شما موفق هستید پس چرا به زندان افتادید؟» پاسخ می دهد که «قوه قضائیه چند سؤال داشت و من رفتم به آن ها پاسخ بدهم»؛ باید از وی پرسید چرا در اوین پاسخ دادید و پاسخ تان هم چند سال طول کشید؟!

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که دشمن از طریق اقتصاد، سیاست و تغییر باورهای مردم به جنگ با ما پرداخته است، ابراز داشت: دشمن از طریق تغییر باورهای مردم به صورت کارهای استحاله گونه سعی می کند تا فرهنگ دینی را تغییر داده و مسیر معنویت را منحرف کند، بر این اساس مسؤولان باید بیش از پیش مراقب باشند.

یوگا را می خواهند به عنوان مسیر معنوی معرفی کنند نه ورزش!

حجت الاسلام عرب در ادامه به تشریح تاریخچه یوگا در جهان پرداخت و افزود: با بررسی هایی که داشته ایم متوجه شدیم که یوگا در کشور ما به عنوان یک ورزش ترویج نمی شود، بلکه جریاناتی درصدد هستند تا این بحث را به عنوان «مسیر معنوی» معرفی کنند.

مدیرعامل مؤسسه بهداشت معنوی با بیان اینکه به یوگا پردازان «پرتو جو» می گویند، یادآورد شد: خود همین نام حاکی از آن است که می خواهند یوگا را نوعی عرفان معرفی کنند.

وی در پایان گفت: دو کتاب «ادیان در دنیای مدرن» و «فرقه ها و جنبش های نوین دینی» از منابع جدید نقد جنبش های نوپدید معنوی هستند که علاقه مندان با مطالعه این دو کتاب می توانند اطلاعات بسیار خوبی در این زمینه به دست آورند./841/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات