۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۴
کد خبر: ۵۶۲۵۸۵
دبیر همایش دکترین مهدویت:

بعد از توحید و نبوت، اندیشه ای هم طراز مهدویت وجود ندارد

حجت الاسلام پورسید آقایی با بیان این که بعد از توحید و نبوت، اندیشه ای هم طراز مهدویت وجود ندارد، گسترش و طرح این اندیشه را موجب زوال مستکبران عالم را برشمرد.
سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت از صبح امروز با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه و اندیشمندان ایرانی و سایر کشورها در مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام سید مسعود پورسیدآقایی دبیر همایش با بیان این که بعد از جلسات متعدد کارشناسی فراخوان همایش را به سراسر نهادهای علمی جهان فرستادیم، اظهار داشت: ما جلسات متعددی در طول سال داریم و از اساتید وعلمای بزرگ مقالاتی را جذب می کنیم.

وی افزود: تعداد مقالاتی که در این همایش مورد پذیرش قرار گرفته که 120 مقاله به صورت آزاد، 144 مقاله از مراکز علمی و 78 مقاله و خلاصه مقاله از 17 کشور به دبیرخانه همایش ارسال شد.

حجت الاسلام پورسیدآقایی با اشاره به مراکز علمی  همکار در برگزاری این همایش عنوان کرد: این مراکز 20 پیش نشست علمی را در طول سال گذشته برگزار کردند تا مقالات برتر راحت تر قابل شناسایی باشند؛ میهمانان داخلی و خارجی و علمای بزرگی از اهل سنت نیز دعوت ما برای همکاری در این همایش پذیرفتند.

وی با اشاره به این که 10 سفیر از کشورهای اسلامی در این همایش حضور دارند، خاطرنشان کرد: امروز در مراسم افتتاحیه هستیم که بعد از سخنرانی آیت الله اعرافی برنامه لوح به مهدی یاوران در پیش رو خواهد بود که به 30 مهدی یاور هدایایی به رسم یادبود تقدیم می شود که بهترین مقاله، بهترین کتاب، مقاله داخلی و خارجی و پایان نامه از جمله آن خواهد بود.

رییس مؤسسه آینده روشن تصریح کرد: این مؤسسه تا کنون کارهای علمی گوناگونی کرده که یکی از آنها رونمایی از نرم افزار آخرین مسیح که مستندی ارزشمند در مورد مهدویت است؛ دشمنان امروز بر طبل اختلافات می کوبد به همین جهت علمای اسلامی وظیفه دارند که مشترکات را مورد تأکید و سرلوحه قرار  دهند.

وی بیان داشت: این اندیشه گرانسنگ و افق بزرگ اگر مبنای کار ما قرار بگیرد و به این سمت و سو حرکت کنیم و هدف خودمان را دستیابی به این افق بدانیم بدون شک بینی دشمنان را به خاک می مالیم و شاید همین موضوع رمز این مسأله است که نمی خواهند این اندیشه مطرح شود.

حجت الاسلام پورسیدآقایی با اشاره به تلاش دشمنان برای تفرقه افکنی میان امت اسلامی ابراز داشت: طرح این اندیشه زوال مستکبران عالم را در پی دارد، چراکه این اندیشه یعنی حکام کشورهای اسلامی باید عادل و صالح باشد به همین جهت می توانیم ادعا کنیم که در میان اندیشه های دینی هیچ آموزه ای به این توان و ظرفیت نیست.

وی ابراز داشت: بعد از اندیشه توحید و نبوت، اندیشه ای هم طراز مهدویت وجود ندارد؛ چه بسیج توده ها و خودسازی ها و تحول در جوامع با آن چه امروز کشورهای اسلامی متفاوت است به همین دلیل نباید بگذاریم این اندیشه مظلوم بماند.

دبیر همایش دکترین مهدویت تأکید کرد: ما از این فرصت استفاده می کنیم و از علمای بزرگ اسلامی می خواهیم که در برابر این علمای سوء و درباری که چهره دین را بد نشان می دهند بایستیم و کارکردها و نقش این اندیشه حیاتی را برای مردم بیان کنیم.

وی با بیان این که باید مناسبت هایی برای طرح اندیشه مهدویت فراهم شود، خاطرنشان کرد: صدا و سیما، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، سپاه پاسداران، مسجد مقدس جمکران و نهادهای دیگری در طرح این اندیشه و برگزاری این همایش نقش داشتند و امیدواریم درک ظهور امام زمان(عج) برای همه ما فراهم شود./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات