۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۶
کد خبر: ۵۶۲۶۴۵
با سخنرانی نماینده ولی فقیه در حج و زیارت؛

همایش روحانیان حج تمتع ۹۷ در قم برگزار شد

همایش روحانیان حج تمتع ۹۷ با حضور بیش از ۹۰۰ نفر از روحانیون حج و با سخنرانی سرپرست حجاج ایرانی در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.
همایش روحانیون حج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش یک روزه روحانیون حج تمتع 97 با حضور سرپرست حجاج ایرانی عصر امروز در جامعه الزهرا(س) قم به کار خود پایان داد.

در این همایش که بیش از 900 نفر از روحانیون، معین و معینه های حج تمتع در سال جاری حضور داشتند، حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی‌عسکر امیرالحاج ایرانیان که سخنران اصلی این نشست بود، ضمن ابراز امیدواری از برگزاری حجی آرام و بدون تنش در سال جاری تأکید کرد که حج همواره فارغ از چالش های سیاسی بین المللی برگزار می شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش و جایگاه ویژه روحانی در سفر حج گفت: روحانی در حقیقت مدیریت فرهنگی کاروان را برعهده دارد و با تعامل با دیگر مدیران می تواند موجب خشنودی خداوند باشد.

همچنین حجت الاسلام علی پروانه مدير جذب و ساماندهي روحانيون معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به مسائل و نكات مهم ويژه روحانيون كاروان هاي حج تمتع 97، خدمت رساني به زائران خانه خدا را هدف اصلي حضور روحاني در سفر حج برشمرد.

در ادامه حجت الاسلام امیر مسعود حاجي ابراهيمي مدير برنامه و محصولات فرهنگي معاونت فرهنگي بعثه مقام معظم رهبري با اشاره به آخرين محصولات توليد شده در حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج و زيارت و شيوه نظارت روحانيون بر فعاليت هاي فرهنگي در سفر حج بر توجه بيشتر روحانيون به كارهاي فرهنگي زائران تأكيد كرد.

از دیگر بخش های این همایش می توان به ایراد سخنرانی حجج اسلام سید جواد مظلومی معاون فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در آخرین مسائل فرهنگی حج تمتع و همچنین حمید احمدی مدیر بخش آموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری در مورد بایسته‌‌ها و برنامه‌های آموزشی بعثه رهبری در حج سال جاری اشاره کرد.

پخش کلیپ از برنامه های آموزشی، پاسخ به سؤالات حاضران و همچنین تشریح آخرین مسائل در مورد برنامه ها و محصولات فرهنگی، نکات حراستی و مسائل فقهی و مناسک حج از سوی مسؤولان بعثه مقام معظم رهبری از دیگر بخش های این همایش یک روزه بود.

در ادامه این نشست محفل پرسش و پاسخ با حضور حجج اسلام حمید احمدی، امیرمسعود حاجی ابراهیمی، علی پروانه و سید جواد مظلومی به مدت یک ساعت برقرار بود.

طبق اعلام مسؤولان بعثه مقام رهبری حضور تمامي روحانيون، معين ومعينه هاي دعوت شده به حج امسال در اين همايش الزامي بوده و براي آن دسته از دعوت شدگان در همايش كه از شب قبل وارد قم مي‌شوند، پيش‌بيني‌لازم در خصوص اسكان صورت گرفته بود.

در پایان این همایش محصولات و بسته های فرهنگی ویژه روحانیان کاروان ها رونمایی و به این افراد تحویل داده شد.

یادآور می شود، روحانیان اعزامی به سفر حج تمتع حداقل می بایست 15 سفر حج عمره و سه سفر در حج تمتع به عنوان معین شرکت کرده باشند./۱۳۳۰/پ۲۰۳/ج

ارسال نظرات