۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۶۲۶۹۸
آیت الله اراکی:

امروز پیمان حقیقی با امام زمان قرار گرفتن در خط مقاومت است

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به دلالت آیات و روایاتی بر تشکیل حکومت جهانی الهی به دست ایرانیان تأکید کرد که امروز پیمان حقیقی با امام زمان قرار گرفتن در خط مقاومت است.
آیت الله اراکی اختتامیه سیزدهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با شعار «مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی» پیش از ظهر امروز در سالن همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.

آیت الله محسن اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در این مراسم اظهار داشت: مهدویت و ظهور یکی از اساسی ترین سنت های تخلف ناپذیر الهی است، ولی یکی از مهمترین سنت های مربوط به امام زمان(عج) مسأله امت همراه او است.

وی افزود: این که امام زمان(عج) با چه امتی می خواهد جهان را دگرگون کند، یعنی خداوند متعال برای رساندن بشر به جامعه مطلوب ابتدا رهبرانی برمی گزیند و بعد امت هایی را انتخاب می‌کند؛ در کنار اصل اساسی وجود یک حجت در عالم هستی که مورد تسالم همه مسلمانان است، باید امت همراه هم وجود داشته باشد.

آیت الله اراکی عنوان کرد: این امت همراه در صورت عمل کردن به دو شرط و پیمان با خدای متعال وفادار خواهند بود، یکی پیمان اطاعت است که با همه امت های انبیاء بسته شده و دوم پیمان نصرت است که هر دو در قرآن کریم مورد تأکید قرار گرفته است؛ این دو پیمان همان دو عهدی است که امیرمؤمنان در پایان زندگی خود نیز به آن اشاره کردند.

وی با اشاره به پیمان شکنی بنی اسرائیل اظهار کرد: در قرآن کریم به عهد شکنی این دسته اشاره شده است؛ ابتدا بنی اسرائیل برای انجام مسؤولیت مهمی برگزیده شدند ولی هر دو پیمان را زیر پا گذاشتند و به همین جهت مشمول قانون استبداد شدند و به همین جهت قوم دیگری گه فرزندان اسماعیل بودند به جای آنها برگزیده شدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه بیان داشت: پنج آیه در قرآن کریم است که بنابر تفاسیر شیعه و سنی مربوط به ایرانیان است و آنها همان قوم دیگری هستند که به یاری امام زمان(عج) می پردازند، آنها به دو عهدی که بیان شد پایبند هستند و حکومت الهی جهانی را به کمک رهبری جهانی حضرت ولی عصر(عج) برپا می‌کنند.

وی اضافه کرد: البته روایاتی در کتب اهل سنت و شیعه نیز وجود دارد که همین مسأله را مورد تأکید قرار می دهد که از جمله آنها روایاتی از وجود نازنین پیامبر گرامی اسلام(ص) است.

آیت الله اراکی با تأکید بر این که در جامعه جهانی آینده ایرانیان نقش اول را ایفا می‌کنند، اظهار کرد: در روایات داریم همچنان که روزی عرب ها با ایرانیان جنگیدند تا آنها را به اسلام دعوت کنند ولی روزی پیش خواهد آمد که ایرانیان بقیه مردم جهان را به اسلام حقیقی دعوت می‌کنند.

وی افزود: سنت های الهی برخی تغییر پذیر و برخی تغییر ناپذیر هستند ولی یکی از سنت های تغییر ناپذیر برقراری جامعه پایانی برپایه عدل است که خداوند در قرآن کریم نیز به جامعه برپا کننده عدل و قسط اشاره کرده است؛ جامعه ای که به ندای انبیاء پاسخ می دهد باید بر دو میثاق پایدار بماند که البته هر دو در کنار هم می تواند ضامن رسیدن انسان به سعادت باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم عنوان کرد: افرادی در زمان پیامبر گرامی اسلام(ص) بودند که با ایشان پیمان اطاعت بسته بودند ولی برای جنگ ها عذر می آوردند چون با ایشان پیمان نصرت نداشتند ولی قوم آخری که در قرآن اشاره شده و پای هر دو عهد و پیمان خود می ایستند ایرانیان هستند.

وی با اشاره به این که امروز جنگ های تبلیغاتی و رسانه ای زیادی امروز علیه اسلام صورت می‌گیرد، ابراز داشت: قوم وفادار واقعی قومی است که فشارهای جسمی و جنگ های روانی آنها را از میدان خارج نکند و ما امیدواریم که از آن به جنبش مقاومت اسلامی تعبیر می کنیم گسترش پیدا کند.

آیت الله اراکی گفت: این حرکت از ایران آغاز شده و گسترش پیدا کرده که نشان می دهد جامعه اسلامی در مسیر پیمان با خدا و رسول قرار گرفته است همان پیمانی که امت اسلامی بعد از رحلت پیامبر آن را فراموش کردند؛ در حالی که شیعه و سنی قبول دارند که آن روز ولی امر امیرمؤمنان بود و پیمان اطاعت و نصرت شکسته شد.

وی خاطرنشان کرد: اعتقاد داریم امروز یک دوران بازگشت به پیمان شروع شده است و خط مقاومت نیز یک تعریف دارد و آن بازگشت به دو پیمان با خدا و رسول است؛ امروز صهیونیست ها دشمن ترین دشمنان اسلام هستند و سرزمین های اسلامی را اشغال کرده و به کوچک و بزرگ رحم نمی کنند، حال باید ببینیم اگر پیامبر بود در کدام جبهه قرار می گرفت؟

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که امروز بازگشت به رسول و بازگشت به پیمان نصرت و اطاعت ایستادگی در خط مقاومت است، خاطرنشان ساخت: ما باید مقاومت کنیم تا اسرائیلی های غاصب را از سرزمین های اسلامی خارج کنیم و بدون شک این مسأله در آینده نزدیک محقق خواهد شد./1330/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات