۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۵۶۲۷۰۴
در مراسم اختتامیه همایش چهاردهم مطرح شد؛

مهدویت و چالش ها عنوان همایش پانزدهم دکترین مهدویت

دبیر همایش دکترین مهدویت با اشاره به موضوع همایش پانزدهم با عنوان «مهدویت و چالش» ابراز امیدواری کرد که همایش پانزدهم نیز با شکوه و کیفیت برگزار شود.
همایش بین المللی دکترین مهدویت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه چهاردهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با شعار «مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی» پیش از ظهر امروز در سالن همایش های بین المللی رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) قم برگزار شد.

حجت الاسلام پورسیدآقایی دبیر همایش در این مراسم با بیان این که این گونه نشست های تعظیم شعائر الهی است، اظهار داشت: در روایات داریم که اهل بیت(ع) خود را شعائر الهی معرفی کرده اند که تعظیم کننده آنها از تقوای قلب برخوردار است.

وی افزود: در این دو روز 126 مقاله فرصت طرح در چهار کمیسیون پیدا کردند که ارائه کنندگان آنها پژوهشگران داخلی و خارجی و ازبرادران شیعه و اهل تسنن بودند که همه این کمیسیون ها با کیفیت بالایی کیفیت برگزار شد.

دبیر همایش دکترین مهدویت افزود: برخی از مقالات این همایش در سه مجله منتشر شده است و باقی مقالات نیز منتشر و چاپ خواهد شد؛ در سال گذشته نیز مجموعه مقالات در ۵ جلد چاپ و منتشر شد.

وی خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی در این امر مهم با همایش همکاری کردند و باعث شد بیش از چند صد مقاله به دبیرخانه همایش برسد که 120مورد انتخاب و فرصت طرح پیدا کرد.

وی یکی از تجلی های این همایش را وحدت امت اسلامی برشمرد و تأکید کرد: همانطور که نام امام حسین(ع) قلوب را متحول می کند، کار برای امام زمان(عج) نیز همین طور است به همین جهت برای برپایی این همایش جلوی هر فردی که دست دراز کردیم از آن چه داشتند کم نگذاشتند.

حجت ‌الاسلام پورسید آقایی بیان کرد: بدون تردید برگزاری این همایش بین‌المللی بدون همکاری و همیاری نهاد‌های مختلف ممکن نیست و همکاری دستگاه‌های مختلف در برگزاری این همایش تجلی وحدت است که موجب شده است یک مؤسسه بتواند این چنین همایش بزرگ و بین ‌المللی را برگزار کند.

رییس مؤسسه آینده روشن در پایان با اشاره به موضوع همایش پانزدهم، یادآور شد: موضوع همایش پانزدهم در سال آینده «مهدویت و چالش ها» است با دو محور چالش های فکری و فرهنگی و چالش های اجتماعی سیاسی است و امیدواریم این همایش نیز همچون 14 همایش برگزار شده با کیفیت و شکوه برگزار شود./1330/پ۲۰۲/ج

 

ارسال نظرات