۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۳
کد خبر: ۵۶۲۷۴۸
حجت الاسلام پورسید آ‌قایی:

اندیشه مهدویت مرگ مستکبران را رقم می زند

استاد حوزه علمیه قم علت مخالفت استکبار با انقلاب را تبعیت از اندیشه ولایت و مهدویت دانست و گفت: این اندیشه مرگ کشورهای استکباری و مستکبران است.
حجت‌الاسلام پور سید آقایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مسعود پورسید آقایی رییس مؤسسه آینده روشن امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالروز ولادت امام زمان(عج) گفت: آیات و روایات به خوبی اهمیت اندیشه مهدویت را تبیین کرده اند.

وی افزود: بر اساس روایت هرکس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلی مرده است، حقیقتا بعد از اندیشه توحید و نبوت هیچ اندیشه به گرانسنگی و ارزشمندی اندیشه مهدویت نداریم، به اندازه ای که به اندیشه ولایت و مهدویت دعوت شده به دیگر اندیشه ها دعوت نشده است.

استاد حوزه علمیه قم علت مخالفت استکبار با انقلاب را تبعیت از اندیشه ولایت و مهدویت دانست و اظهار داشت: این اندیشه مرگ کشورهای استکباری و مستکبران است، اندیشه ولایت و مهدویت نگاه انسان را به جهان تغییر می دهد.

وی ادامه داد: تأثیری که اندیشه مهدویت برای تغییر و اصلاح فردی و اجتماعی دارد بی نظیر است و سبب حرکت های سیاسی و انقلاب ها می شود، اندیشه مهدویت افق چشم انداز امت اسلامی است و قله ای که باید به آن برسیم را مشخص می کند، وقتی اهداف مشترک شد نیروها بسیج می شوند.

دبیر همایش دکترین مهدویت با بیان این که عنوان همایش امسال"مهدویت محور مشترک مذاهب اسلامی" قرار دادیم، ابراز داشت: با حدود 100 نفر از مهمانان خارجی و علمای اهل سنت همایش دکترین مهدویت به مدت دو روز در قم برگزار شد.

وی عنوان کرد: همه مهمانان و علمای سنت حاضر در همایش معتقد به مهدویت هستند، فرقه های شیعی و سنی به اندیشه مهدویت اعتقاد محکم دارند، اصالت اندیشه مهدویت از زبان علمای شیعه و سنی بیان شده است، اندیشه مهدویت برای انسان امید  ایجاد می کند و سبب آینده روشن می شود.

حجت الاسلام پورسید آقایی خاطرنشان کرد: چرا اندیشه ای با این اهمیت و با کارکردهای بسیار در جهان اسلام مسکوت است؟ یکی از علل مسکوت ماندن این اندیشه در میان برادران اهل سنت وجود حاکمان ستمگر است چرا که اندیشه مهدویت نفی ستمگران و مستکبران است؛ جامعه صالح نمی تواند حاکم فاسد را تحمل کند همچنین جامعه فاسد نیز نمی تواند حاکم صالح را تحمل کند؛ علت دیگر وجود علمای درباری و دین فروش است.

وی اضافه کرد: در حوزه علمیه قم سطح 3 و 4 مهدویت وجود دارد و طلاب مشغول فعالیت هستند، امروزه اندیشه مهدویت به عنوان راهبرد نظام در دانشگاه های معتبر مطرح است./1323/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات