۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۵۶۲۸۷۶
نایب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه:

حوزه انقلابی اجازه کوبیدن بر طبل سکولار را نخواهد داد

حجت الاسلام رضوی همدانی گفت: باید دانست به برکت هدایت های رهبری حوزه انقلابی متجلی در سراسر فضای علمی حوزوی اجازه نخواهد داد طبل سکولار چون برودتی غیر مترقبه از حوزه صادر شود.
حجت الاسلام رضوی مهر رضوی مهر حجت الاسلام رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی همدانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به حضور شکوهمند طلاب همدانی و طلاب همدانی مقیم قم در دیدار با مراجع تقلید گفت: این حرکت نشان وحدت و انسجام در میان روحانیت همدان بود و ضرورت این مساله را به تصویر کشید.

وی در ادامه با بیان این مطلب که همدان خاستگاه بصیرت انقلابی است، ابراز کرد: روحانیت با بصیرت و انقلابی همدان چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی هوشیاری خود را نشان داده است و این مساله از سلسله مباحث فرهنگی و اعتقادی از چشمه جوشان مرحوم آیت الله موسوی همدانی نشأت می گیرد.

وی با توصیف دیدار طلاب و فضلای همدان با مراجع تقلید اظهار داشت: جلسه ای پر از معنویت و پرامید در محضر حضرت آیت الله نوری همدانی برگزار شد که زنده کردن یاد آیت الله آحوند همدانی و برشمردن وظائف روحانیت و رسالت ایشان به وسیله حضرت آیت الله نوری همدانی از جمله مباحث مطروحه بود.

حجت الاسلام رضوی همدانی ابراز داشت: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از حضور یکپارچه طلاب همدانی در این جلسه تشکر و علم و همراه با معنویت را از شاخصه های حوزه شاخص معرفی کرد.

وی افزود: حضرت آیت الله مکارم شیرازی توجه و دقت به مسائل روز را از مسائل مهم حوزه های علمیه دانست و مسلح شدن طلاب را به ابزار روزآمد و کارآمد از امور ضروری برشمرد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز داشت: در جلسه دیدار با حضرت آیت الله جوادی آملی وی از دیار عالم خیز همدان به عظمت یاد کرده و وجود حضرت آیت الله نوری همدانی را از جمله افتخارات این استان دانست.

وی خاطرنشان کرد: این جلسه نخستین جلسه مشترک بین طلاب همدان و علما و فرهیختگان در قم بود و هر قدر بتوانیم این آمد و شد را توسعه دهیم راهبردی برای استفاده از نخبگان را فراهم کرده ایم.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم گفت: مراجع تقلید در مسیر شناخت علوم اهل بیت(ع) و عمل به موازین شرعی هستند تاکید به مطالبه گری خواسته های رهبری از مسؤولان از جمله مشترکات مورد تاکید همه این بزرگواران است.

وی افزود: همدان خطه عالم پرور است و نشان از مردان علمی بزرگی را به همراه دارد که باید با برگزاری کنگره ها و همایش ها مساله زنده نگه داشتن یاد علما و چهره ها ایجاد شود تا سیره این بزرگان را به نسل جدید بشناسانیم.

وی یادآور شد: حوزه همدان در نجف، مشهد، قم و تعران دارای برگزیدگانی است که هرچند از آنان سخن بگوییم باز هم حق مطلب را درباره آنان ادا نکرده ایم.

حجت الاسلام رضوی همدانی ابراز داشت: باید از افتخارات مدرسه آخوند یاد کنیم که یکی از مبلغان آن 40 سال در فیلیپین نقش هدایت و راهبری آن خطه را بر عهده دارد که محصولی از مدرسه آخوند همدان است.

وی تصریح کرد: اهدای 100 شهید روحانی از استان همدان اثبات مدعای ولایت مداری حوزه علمیه همدان است که این بزرگان آن را به تصویر کشیده اند.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضور 150 استاد سطوح عالی در قم از افخارات قابل مباهات در میان حوزویان است.

وی ادامه داد: حضور در مدیریت های کلان و میانی کشور و در میان روحانیت از دیگر افتخارات حوزه علمیه و طلاب همدانی است و حوزه علمیه و استان همدان به داشتن مرجعی بابصیرت و انقلابی افتخار می کنند.

حجت الاسلام رضوی همدانی خاطرنشان کرد: باید دانست به برکت هدایت های رهبری حوزه انقلابی متجلی؛ در سراسر فضای علمی حوزوی اجازه نخواهد داد طبل سکولار چون برودتی غیر مترقبه از حوزه صادر شود.

وی افزود: همدان از سلسله استان هایی است که پیوند ناگسستنی با روحانیت را در پیشینه خود دارد و همواره در انجام دستورات و مطالبات رهبر معظم انقلاب پیشگام بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه همدان گفت: از شیخ محمد بهاری، آقا رضای همدانی، آیت الله آخوند، شهید قدوسی، شهیدمفتح و حضرت آیت الله نوری همدانی آیت الله حمیدی، آیت الله نیری و نسل کنونی از جمله ذخایر علمی حوزه همدان محسوب می شوند.

وی تصریح کرد: ده ها کتاب تحقیقی و پژوهشی ژرف و عمیق برآیند حوه همدان است و وعاظ و خطبا و مدیران جهادی از سراین سفره با برکت رشد کرده و بالنده شده اند.

حجت الاسلام رضوی همدانی گفت: امید است این سلسله نشست ها ی بین مراجع همچنان با حضور مراجع تقلید و طلاب شاهد باشیم تا این تعامل در پرورش استعدادها؛ رشد، تکامل و پیشرفت علمی حوزه های را رغم بزند.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی امروز سبب شده است حوزویان جهانی بیندیشند و برنامه جهانی برای امت واحده قرآنی ارائه دهند.

نائب رییس مجمع نمایندگان طلاب حوزه علمیه قم در پایان گفت: رهبر انقلاب به عناون دیده بان اصلی حرکت های علمی و فن آوری های نوین از جمله الطاف خفیه خداوند بر امت اسلام است./979/ت303/ب1

ارسال نظرات